ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

عاداتی که برای رسیدن به موفقیت در زندگی کاری باید ترک شوند

اکثر جوانان دهه ی دوم زندگی شان را در عدم اعتماد به خود سپری می کنند و حتی اگر موفقیت در جلو چشمان شان باشد آن را نمی بینند. آنها همیشه فکر می کنند که ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اکثر جوانان دهه ی دوم زندگی شان را در عدم اعتماد به خود سپری می کنند و حتی اگر موفقیت در جلو چشمان شان باشد آن را نمی بینند. آنها همیشه فکر می کنند که به اندازه ی کافی عالی نیستند. اغلب رشته ای را می خوانند که به آن علاقه ندارند و چون مجبورند نهایتا در شغل های مرتبط یا غیر مرتبط مشغول به کار می شوند.

این اشتباهات اجتناب ناپذیرند. اما خوشبختانه موفقیت در گرو ارتکاب این خطاها و درس گرفتن از آنهاست. نهایتاً اگر از تلاش دست برندارید با کوله بار موفقیتی که کسب خواهید کرد وارد شغلی می شوید که به آن علاقه دارید.

اگر می خواهید موفق شوید باید افکار منفی که شما را از رسیدن به موفقیت باز می دارد را حذف و افکار مثبت را جایگزین آنها کنید. برای این کار باد عادات بدی که در زیر وجود دارند را ترک کنید:

  • عذاب وجدان برای اتخاذ تصمیمات دلخواه خود

شما تنها یک بار زندگی می کنید. آیا دوست دارید آن را بخاطر علایق دیگران صرف کنید؟ مطمئن باشید اگر علایق تان را به درستی شناخته باشید بعد از مشورت و سنجیدن جوانب کار تصمیمی بگیرید که دلخواه خودتان است، یقین بدانید موفقیت در پس آن خواهد آمد.

  • جنگیدن با افکار منفی

به جای جنگیدن با افکار منفی و تحمل عذاب وجدان ناشی از آن، بهتر است افکار منفی تان را بشناسید تا بتوانید راه رفع آنها را بیابید.

  • اهمیت ندادن به سلامتی

آیا قدرت «نه» گفتن را دارید؟ زمان، انرژی و احساسات تان به خودتان تعلق دارند نه دیگران. اگر بیش از حد زمان تان پر باشد و چون نمی توانستید به دوست تان «نه» بگویید کار دیگری را قبول کنید، علاوه بر اینکه از اهداف تان دورتر می شوید خیلی زود مستهلک شده و سلامتی تان به خطر می افتد.

  • محدود کردن رویاها

درست است که باید از قدم های کوچک شروع کنید اما این کار هیچ منافاتی با رویاپردازی معقولانه ندارد. آینده ی خود را به تصویر بکشید و بهترین ها را بخواهید.

چه فکری درباره ی خودتان می کنید؟ آیا خود را کمتر از آنچه هستید می بینید؟ برای اینکه متوجه پاسخ این سوال شوید یا می توانید از دوست قابل اعتماد یا اعضای خانواده تان بخواهید نقاط ضعف و قوت تان را به شما بگوید یا خودتان اینها را روی کاغذ بیاورید.

  • عدم هدفگذاری

دکتر Wayne Dyer متخصص بهبود شخصیت بر این باور است که ما همان چیزی می شویم که کل روز به آن فکر می کنیم. اگر هنوز هدفگذاری نکرده اید نشان دهنده ی این است که از قدرت نیت آگاهی ندارید.

زندگی مورد علاقه تان را روی کاغذ بنویسید و آن را در جایی قرار دهید که هر روز ببینید.

  • مقروض بودن

تا می توانید وام نگیرید و با ذخیره کردن حقوق سرمایه ی آینده تان را افزایش دهید.

  • عدم برنامه ریزی

هر شب برنامه ی فردای خود را بنویسید. کارهای مهم را در اول روز قرار داده و اولویت بندی کنید. برنامه ریزی فقط مختص روز نیست بلکه باید برای ماه ها و فصل های سال نیز برنامه ریزی کنید.

  • کوته فکری

فقط به امروز یا فردای خود فکر نکنید. بلکه برنامه ی خود را تا یک و سه سال آینده نیز مشخص کنید. با این کار زندگی تان رنگ بهتری به خود می گیرد.

کلام آخر

اولین قدم برای رسیدن به موفقیت خودسازی است. تا افکار منفی را از ذهن خود بیرون نکنید نمی توانید به زندگی که می خواهید برسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی