ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر کنفرانس توسعه دهندگان F8 فیسبوک در کمتر از 10 دقیقه [تماشا کنید]

همان طور که می دانید فیسبوک ساعاتی قبل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان F8 برنامه هایش برای حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و چندین دستاورد دیگر را معرفی کرد. پلتفرم توسعه واقعیت افزوده، بات های ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

همان طور که می دانید فیسبوک ساعاتی قبل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان F8 برنامه هایش برای حوزه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و چندین دستاورد دیگر را معرفی کرد. پلتفرم توسعه واقعیت افزوده، بات های چت گروهی، و نسخه واقعیت مجازی فیسبوک را می توان از جمله مهم ترین نکات مراسم فوق به شمار آورد.

مارک زاکربرگ در جریان این رویداد اعلام کرد دوربین فیسبوک، محور اصلی پلتفرم واقعیت افزوده در آینده خواهد بود و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از این پلتفرم به خلق محتوا بپردازند. ساخت افکت های تصویری دوبعدی و سه بعدی برای اپلیکیشن فیسبوک و مسنجر نیز ساده تر از قبل شده است.

این کمپانی همچنین نسخه رایگان اپلیکیشن Workplace را با پشتیبانی از بات ها و خدمات فایل در اختیار کسب و کارها قرار داد تا رقابت با Slack را به مرحله ای تازه ببرد. از سوی دیگر، فیسبوک پلتفرم منبع-باز React VR مبتنی بر جاوا اسکریپت را نیز به صورت عمومی عرضه کرد تا توسعه دهندگان از طریق آن بتوانند محتوای واقعیت مجازی را به ساده ترین شکل ممکن تولید نمایند.

یکی دیگر از مهم ترین موارد کنفرانس F8 عرضه عمومی نسخه بتای Spaces بود که پلتفرم واقعیت مجازی اجتماعی فیسبوک به شمار می رود. در این محیط، کاربران می توانند از طریق آواتارهایشان به تعامل با دیگر کاربران بپردازند و ارتباطی مفرح را تجربه نمایند.

در ویدیوی زیر می توانید خلاصه این رویداد هیجان انگیز و طولانی را فقط در 9 دقیقه تماشا کنید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی