ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک مشغول توسعه تکنولوژی تازه ای برای شنوایی از طریق پوست است

گروه سخت افزار فیسبوک مشغول توسعه تکنولوژی تازه ای است که به شما اجازه می دهد «با پوست تان بشنوید». این تکنولوژی مسلماً بیش از هرچیز برای افراد ناشنوا مناسب خواهد بود اما فیسبوک همچنین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

گروه سخت افزار فیسبوک مشغول توسعه تکنولوژی تازه ای است که به شما اجازه می دهد «با پوست تان بشنوید». این تکنولوژی مسلماً بیش از هرچیز برای افراد ناشنوا مناسب خواهد بود اما فیسبوک همچنین آن را راهی پیشرفته برای برقراری ارتباط با افراد معمولی می داند که می تواند قابلیت های جالبی مانند ترجمه خودکار مکالمات به زبانی دیگر را با خود به همراه بیاورد.

این تکنولوژی از طرف گروه تحقیقاتی Building 8 فیسبوک توسعه می یابد که زیر نظر مدیر سابق دارپا و رییس سابق گروه تحقیقات تجربی گوگل، ریجنا دوگان فعالیت می کند. دوگان تکنولوژی تازه فیسبوک را به قسمت حلزونی داخل گوش تشبیه می کند که می تواند اصوات را به اطلاعاتی قابل خواندن از سوی مغز تبدیل کند. این کمپانی می گوید که امکان شبیه سازی عملکرد این قسمت حلزونی با استفاده از سخت افزار و تبدیل اصوات به اطلاعاتی قابل خواندن از سوی مغز که از طریق پوست انتقال می یابند وجود دارد.

فیسبوک همین حالا موفق به ساخت سیستمی ساده شده که سبب می شود ناشنوایان، ارتعاش هایی را بسته به لغات ادا شده احساس کنند

فیسبوک هنوز جزییات کاملی درباره چگونگی عملکرد این سیستم ارائه نکرده اما به نظر می رسد که تکنولوژی مورد بحث، دقیقاً امکان «شنیدن» کلمات را به وجود نمی آورد و در عوض، به ارتعاش های خاصی متکی است که افراد می توانند به مرور زمان، تفاوت های میان آنها و تشخیص کلمات متخلف را آموزش ببینند.

اگرچه این اولین باری نیست که محققان به دنبال تحقق شنوایی از طریق پوست هستند و برای ده ها سال مشغول توسعه چنین قابلیتی بوده اند، دوگان می گوید که فیسبوک همین حالا موفق به ساخت سیستمی ساده شده که سبب می شود اشخاص ناشنوا، ارتعاش های متفاوتی را بسته به لغات ادا شده احساس کنند. دوگان در ویدیویی نیز یکی از کارمندان کمپانی را نشان داد که قادر به تشخیص سه شکل، رنگ و اعمال مختلف بود.

دوگان معتقد است که تا نهایی شدن این تکنولوژی، هنوز چند سالی باقی است اما هنوز مشخص نشده که فیسبوک پس از اتمام کار خود، قصد دارد چه استفاده ای از این سیستم منحصر به فرد داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آرش علیپور
    آرش علیپور | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    واقعا این کاری که میکنن بالای مرام هستش

    واقعا دمشون گرم

  • Metal
    Metal | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    زير پوستى دارند يك كارهايي ميكنند ?
    زيرپوستى گوشى نسازه يكوقت ?

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    ایولا. خداییش اینا دارن به جامعه انسانی خدمت میکنن.

مطالب پیشنهادی