ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نرم افزار جدید فیسبوک قدرت یک دوربین DSLR را به دوربین موبایل می دهد

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک پر است از اخبار شگفت انگیز برای علاقه مندان به آینده تکنولوژی و فناوری های مرتبط با موبایل، هوش مصنوعی و حتی مغز و بدن انسان. از نگاه فیسبوک، دوربین موبایل ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

کنفرانس توسعه دهندگان فیسبوک پر است از اخبار شگفت انگیز برای علاقه مندان به آینده تکنولوژی و فناوری های مرتبط با موبایل، هوش مصنوعی و حتی مغز و بدن انسان. از نگاه فیسبوک، دوربین موبایل های ما، یکی از تاثیرگذارترین و همه گیرترین پلتفرم های واقعیت افزوده در آینده خواهند بود و بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه هم معقولانه خواهد بود.

یوآکین کندلا، سرپرست گروه یادگیری ماشینی فیسبوک در کنفرانس F8 نمایش داد که چطور نرم افزار آن ها قادر است تا به صورت پویا تشخیص دهد چه چیزی در جلوی تصویر و چه چیزی در پس زمینه قرار گرفته است.

پس از اینکه دوربین موفق شود این مسئله را تشخیص دهد، حالا قادر است تا افکت بوکه درستی را اعمال کند، افکت هایی که دوربین های DSLR مخصوص فقط می توانند پیاده کنند.

نمونه تصویر با افکت بوکه.

این فناوری، مشابه با آن چیزی است که اپل با دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس معرفی کرد اما فیسبوک می خواهد این کار را صرفا با یک دوربین انجام دهد. در عوض بهره گیری از دو دوربین، نرم افزار فیسبوک از بینش کامپیوتری قدرتمندتر و قابلیت تشخیص عمق بهتری بهره می برد و می گذارد تا کاربر در همان لحظه عکاسی بتواند تغییرات را اعمال کند.

کندلا دوربین را مرتبا به این سو و آن سو می چرخاند و در این حین، تغییری در بخش های شفاف و غیر شفاف دیده نمی شود اما اگر با آیفون 7 پلاس بخواهید عکاسی کنید باید روی سوژه متمرکز و ثابت شوید.

این اولین باری نیست که شرکتی به سراغ این فرآیند در تصویربرداری می رود اما گویا روش فیسبوک تا به اینجای کار از همه بیشتر موثر بوده و می توان به آن امیدوار بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ALI Labbaf
    ALI Labbaf | ۳۱ فروردین ۱۳۹۶

    lens blure گوگل کمرا
    all focus گوشی هواوی
    background defocus گوشی سونی و...... همه با یه دوربین اینکارو میکنن نیازی به دو دوربین نیست

مطالب پیشنهادی