ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لاستیک بی نیاز از باد بریجستون
تکنولوژی

با این تایرها پنچری را فراموش کنید

پنچر شدن لاستیک وسیله نقلیه همیشه واقعه ای بسیار ناراحت کننده و دردسر ساز است. با انگیزه خلاصی از این مشکل مهندسین کمپانی بریجستون اقدام به طراحی یک تایر بی نیاز از باد کرده اند ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

پنچر شدن لاستیک وسیله نقلیه همیشه واقعه ای بسیار ناراحت کننده و دردسر ساز است. با انگیزه خلاصی از این مشکل مهندسین کمپانی بریجستون اقدام به طراحی یک تایر بی نیاز از باد کرده اند که تمام خصوصیات تایرهای معمولی را دارا است.

هنوز ابهاماتی در خصوص کارایی چنین محصولی وجود دارد

این تایر در بین لایه داخلی و خارجی خود پره های پلاستیکی را جایگزین هوا کرده است، که همین مسئله ظاهری عجیب و غریب به آن بخشیده، اما در عوض قابلیت های ارتجاعی و ضربه گیری آن کاملاً مشابه یک تایر معمولی است.

علاوه بر عدم پنچری، نوآوری بریجستون دیگر نگرانی از ترکیدگی لاستیک را نیز به طور کامل برطرف می سازد. ضمن این که انتظار می رود نگهداری از این نوع تایرها هم بسیار ساده تر و کم هزینه تر از نمونه های فعلی باشد.

ایده تایر بدون هوا چندان هم جدید نیست. کمپانی لاستیک ساز ژاپنی از سال ۲۰۱۳ تا به امروز روی تولید چنین محصولی کار کرده است. ساخت این تایر جدید علاوه بر خلاصی از پنچری، سبب کاهش هزینه ها، افزایش ایمنی خودروها و حتی کاهش تولید گاز CO2 و همچنین افزایش پایداری خودروها و دوچرخه ها خواهد شد.

البته هنوز ابهاماتی در خصوص کارایی چنین محصولی وجود دارد. شکستگی یک یا چند پره پلاستیکی چه تاثیری بر عملکرد کلی تایر خواهد داشت؟ دردسر کنترل ترک های ریز بالاتر از رفع پنچری نیست؟ عملکرد این تایرهای بدون هوا در مقابل معضل جهانی چاله ها و خرابی سطح جاده ها و همچنین در مسیرهای ناهموار چگونه خواهد بود؟ و سوال اصلی و نهایی: قیمت تمام شده این محصول چقدر است؟

تاکنون پاسخ روشنی به هیچ کدام از این سوالات داده نشده است،‌ به خصوص که هنوز فاصله قابل توجهی تا عرضه عمومی چنین محصولی از جانب بریجستون داریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farzad
    farzad | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خیلی ایده ی خوبی هست

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اگه مثل یه لاستیک پنچر شده رفتار نکنه ایده خوبی میشه

مطالب پیشنهادی