ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

از قطب شمال تا قطب جنوب؛ راهپیمایی برای حمایت از علم در روز زمین برگزار شد

امسال در روز جهانی زمین، جنبش دیگری هم به نام «راهپیمایی برای علم» (March for Science) به راه افتاد و دانشمندان و حامیان علم در بیش از 600 شهر بزرگ در سرتاسر جهان با هدف ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

امسال در روز جهانی زمین، جنبش دیگری هم به نام «راهپیمایی برای علم» (March for Science) به راه افتاد و دانشمندان و حامیان علم در بیش از 600 شهر بزرگ در سرتاسر جهان با هدف ارتقاء بخشیدن و اهمیت دادن به علم و دانش گرد هم جمع شدند.

هدف رسمی این راهپیمایی «استفاده از رویکردهای علمی برای رسیدن به منافع مشترک و درخواست از رهبران و سیاستگذاران جهان برای بهره گیری از شواهد مبتنی بر علم در تصمیم گیری های داخلی و بین المللی» عنوان شده است.

همان طور که می دانید طی سال های اخیر، تغییرات اقلیمی کره خاکی به یکی از مباحث نگران کننده برای مناطق قطبی زمین از جمله گرینلند و جنوبگان تبدیل شده و به همین دلیل، مردم و تیم های تحقیقاتی حاضر در این سرزمین ها نیز مراسم و راهپیمایی ویژه ای را برای بزرگداشت این روز جهانی برگزار کردند.

«جیسون باکس» یکی از دانشمندان حاضر در گرینلند در شمال دانمارک می گوید:

ما می خواهیم به مردم انگیزه بدهیم تا از محیط زیست مراقبت کنند. جلب توجه به جهان طبیعت و جلوگیری از نادیده انگاشتن آن، هدف اصلی ماست.

جالب است بدانید ناحیه قطب شمال و سرزمین گرینلند از سال 2002 تا کنون بالغ بر 3600 میلیارد تن از یخ هایش را از دست داده است.

در سوی دیگر کره زمین نیز تیمی کوچک از ایستگاه نئومایر واقع در جنوبگان یا قطب جنوب، در دمای زیر صفر این منطقه گرد آمدند تا تنها سکونت گاه انسان را ارج نهند. البته هنوز زمستان سخت این منطقه شروع نشده و به زودی اکثر محققین، ایستگاه فوق را ترک می کنند. با این حال آنها از روزهای پاینی حضورشان در این محل برای شناساندن وضعیت کنونی و آگاه سازی عموم از خطرات زیست محیطی استفاده کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی