ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Angry Birds Islands؛ بازگشت پرندگان خشمگین؟

آخرین تلاش های Rovio برای زنده نگه داشتن نام فرزندانش؛ پرندگان خشمگین که دورانی یکی از معروف ترین شخصیت های گیمینگ بودند، حالا مصداق بارز «از عرش به فرش رسیدن» شده اند و با وجود ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

آخرین تلاش های Rovio برای زنده نگه داشتن نام فرزندانش؛ پرندگان خشمگین که دورانی یکی از معروف ترین شخصیت های گیمینگ بودند، حالا مصداق بارز «از عرش به فرش رسیدن» شده اند و با وجود اینکه همچنان خیلی از بازیکن ها آن ها را به یاد می آورند ولی مقایسه وضعیت کنونی این کاراکترهای دوست داشتنی با گذشته بیشتر حکم یک شوخی را دارد. این ها واقعا همان پرندگان خشمگین معروف هستند؟

مقصر تمام این اتفاقات هم خود روویو است. طبیعتا بعد از موفقیت های عظیم یک عنوان، سازنده با توسعه بازی هایی مرتبط سعی می کند مجموعه ای که ساخته را گسترش داده و محبوبیت آن را افزایش دهد. روویو برای پرندگان خشمگین همین راه را پیش گرفت که اتفاقا ابتدایش به موفقیت هایی رسید. اما بعدها و با سیاست های غلط که همگی نشان دهنده بی برنامگی این استودیو بودند، سیر نزولی این مجموعه آغاز شد.

عدم خلاقیت، پرداخت ضعیف به مکانیزم های گیم پلی و تکرار مکررات؛ بعد از نسخه استاروارز انگری بردز بازی های این مجموعه تنها یک وظیفه داشتند و آن هم حفظ «نام» سری بود. هدفی که بعضا نتیجه معکوس داشت و موجب شد پرندگان خشمگین بیش از پیش به غروب خود نزدیک شوند. Angry Birds Island که چند روز پیش عرضه گشت هم مشخصا «فقط» با همین هدف پا به میدان گذاشته است.

Angry Birds Island عنوانی آنلاین بوده و حجم ابتدایی آن 89 مگابایت است. یعنی بعد از اینکه بازی را نصب کردید، باید چیزی حدود 100 مگابایت دیتا دانلود کنید. بد نیست بدانید توسعه این قسمت برعهده استودیوی NHN 629 بوده و آن ها با روویو همکاری داشته اند.

حالا آیا Angry Birds Island توانسته به این مهم که حفظ نام پرندگان خشمگین هست برسد؟ راستش را بخواهید «بله» ولی نکته اینجاست که Angry Birds Island اصلا پایش را از یک بازی نسبتا سرگرم کننده و معمولی بالاتر نمی گذارد. پرندگان خشمگین حالا در سراشیبی سقوط قرار دارند و آخرین قسمت انگری بردز جای آنکه آن ها را به سمت جلو هل بدهد، این شخصیت ها را در جایی که هستند نگه می دارد تا بیش از این به سمت پایین نروند.

علتش هم کاملا مشخص و معلوم است؛ همانند بازی های اخیر انگری بردز نه خلاقیت های ابتدایی را میبینیم و نه توسعه دهنده سعی به ارائه یک تجربه متفاوت داشته است. اشتباه نکنید، Angry Birds Island ساعت ها می تواند با المان های جذابش شما را پای خود بکشاند ولی نباید انتظار یک معجزه یا تحول داشته باشید. چون در این صورت از آن نا امید خواهید شد.

همانگونه که اسکرین شات ها نشان می دهد، Angry Birds Island عنوانی استراتژی است. همانند همیشه، شما اینجا هم نقش پرندگان خشمگین را دارید با این تفاوت که بعد از اتفاقاتی، حالا خوک های معروف مجموعه انگری بردز به آن ها کمک نموده و بنابراین با مشارکت یکدیگر باید از پس مشکلات بر بیایید. شاید مکانیزم های گیم پلی این عنوان تفاوت چندانی با بازی های مشابه نداشته باشد ولی سازنده با تغییراتی سعی کرده جذابیت ساخته خود را افزایش دهد.

بزرگترین نکته مثبت Angry Birds Islands پیاده سازی درست المان های دنیای انگری بردز در عنوانی استراتژی است که باعث گشته با وجود مشکلات این بازی همچنان یک تجربه جذاب به خود هدیه بدهید.

یکی از آن ها را می توانیم چگونگی جمع آوری منابع بنامیم که طبیعتا مهمترین نقش را روی توسعه ساختمان های گوناگون یا شخصیت های مختلف ایفا می کنند. اینجا برای اینکه بتوانید آیتم هایی همانند چوب، سنگ یا ماهی را به دست بیاورید باید با خوک ها به قسمت های مختلف نقشه رفته و آنجا با کلیک روی بخش های مورد نظر، بعد از چند ثانیه منابعی که می خواهید را بگیرید.

عکس بالا به خوبی مکانیزم جمع آوری منابع را توضیح می دهد. با وجود ذات خسته کننده این قسمت، ترغیب بازیکن ها برای جستجوی مکان های مختلف، منطقه های گوناگون و البته تعدد مناسب آیتم ها موجب شده تا خیلی از روند تکراری موجود احساس ناراحتی نکنید. این از توضیحات بخش مدیریتی Angry Birds Island، حالا بیایید به قسمت اکشن آخرین قسمت از مجموعه پرندگان خشمگین بپردازیم.

واقعا انتظار دارید در دنیایی به این بزرگی بدون دشمن به جستجو بپردازید؟ جای جای نقشه و هنگام جمع آوری آیتم ها موجودات گوناگونی هستند که مانع پیشروی شما می شوند. بنابراین باید با کشتن آن ها ضمن کسب تجربه، راه را برای پیروزی خود هموارتر کنید. البته این ها تنها مزایای شکست دشمنان نبوده و همچنان بخش مهم ماجرا مانده است؛ بچه خوک ها.

Angry Birds Island فعلا تنها برای کشورهای تایوان و ژاپن عرضه شده و احتمالا تا هفته های آتی شاهد انتشار جهانی آن خواهیم بود.

کارگران شما همین خوک ها هستند و برای پرورش آن ها باید ابتدا بچه خوک ها را پیدا کنید که برای رسیدن به این هدف، شکست دشمنانی که این کودکان را اسیر کرده اند یکی از راه ها خواهد بود. پیش از اتمام مطلب بیایید نگاهی به گرافیک و موسیقی بندازیم. با وجود محیط هایش شاد و متنوع، رنگ بندی آبجکت ها و به خصوص کیفیت بافت ها می توانستند بهتر باشند.

همچنین قطعه استفاده شده شاید به خوبی احساس بودن در دنیایی انگری بردزی را به بازیکن ها منتقل کند اما به واسطه کوتاهی موسیقی موچود مطمئنا بعد از مدتی از شنیدن آن خسته خواهید شد. استودیوی سازنده Angry Birds Islands حتی می توانست برای افزایش جذابیت بخش شنیداری عنوانش از آهنگ های پیشین سری در محیط گیم پلی استفاده کند که متاسفانه اینگونه نشد.

حرفهای خود را اینگونه به پایان می رسانیم که Angry Birds Islands نسبت به بقیه بازی های شبیه سازی/استراتژی عنوان جدیدی نیست. بنابراین اگر تنها از علاقه مندان به پرندگان خشمگین هستید، پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید. چون برای این سبک، هم اکنون نمونه های خیلی بهتری هم هست و با یک جستجوی ساده می توانید تعداد زیادی از آن ها را پیدا کنید.

نکته: چون Angry Birds Islands به صورت Soft Lunch یا همان محدود عرضه شده، بنابراین برای دانلودش نیازمند برنامه تغییرات آی پی هستید. پیشنهاد می کنیم ابتدا بازی را از این لینک یا این لینک دانلود نموده و سپس بدون استفاده از اپلیکیشن اضافی با دانلود دیتای آن از تجربه خود لذت ببرید.

Angry Birds Islands

Angry Birds Islands

سازنده: NHN 629 قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 89 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • farvardin
    farvardin | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بهتره بعضی اپلیکیشن و بازیا رو روی سرور سایت خودتون اپلود کنید .چون یا گوگل پلی تحریمیم یا سایتای دیگه فیلترن و ...
    ویدیو ها رو هم همینطور، اپارات کلا داغونه بعضی وقتا اشک ادم رو در میاره

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بازیاش تکراری شده ولی حیفه که کمپانی روویو ورشکست بشه و از بین بره,امیدوارم با ایده های جدید دوباره به صنعت گیمینگ برگردن

  • احد وصال
    احد وصال | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خز شده رفته ..من به ایکون هاشون حساسیت دارم

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بازی مسخره ای بود

  • high end
    high end | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    پس چرا تو پلی استور توسعه دهندش rovio نیست

    • TAHA
      TAHA | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

      همین جا هم rovio نزده

    • SkyWalker
      SkyWalker | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      بد نیست بدانید توسعه این قسمت برعهده استودیوی NHN 629 بوده و آن ها با روویو همکاری داشته اند.

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

      سلام، خلاف همیشه روویو برای توسعه این عنوان با استودیوی NHN 629 همکاری داشته. برای رفع ابهام، توضیحات مرتبط با این بخش به مطلب اضافه شد. ممنون

مطالب پیشنهادی