ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حاصل همکاری هسل بلد و DJI: پهپادی مجهز به یک دوربین خارق العاده

دی ماه سال گذشته بود که خبرهایی حاکی از تصاحب سهم اکثریت شرکت دوربین سازی سوئدی هسل بلد (Hasselblad) توسط DJI به گوش رسید. از آن زمان دو کمپانی مشغول به همکاری بوده تا محصولات ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

دی ماه سال گذشته بود که خبرهایی حاکی از تصاحب سهم اکثریت شرکت دوربین سازی سوئدی هسل بلد (Hasselblad) توسط DJI به گوش رسید. از آن زمان دو کمپانی مشغول به همکاری بوده تا محصولات خود را با یکدیگر ادغام کنند و حالا خبر می رسد که آنها اولین گجت خود را با شعار «نخستین پهپاد مجهز به دوربین 100 مگاپیکسلی» معرفی کرده اند.

بر اساس گزارش های دریافتی، گجت جدید از یک پهپاد M600 Pro، سیستم نگه دارنده Ronin MX و یک دوربین H6D-100c تشکیل شده است.

گفتنی است آنها طی یک بیانیه مطبوعاتی عنوان کرده اند که از سیستم مورد اشاره می توان در «عکسبرداری از طبیعت و خلق هنرهای زیبا» بهره برد و همچنین برای «دریافت داده های مناسب نقشه برداری و ساخت نقشه های توپوگرافی» استفاده کرد.

این همکاری به ادغام پهپاد M600 Pro با یک دوربین 100 مگاپیکسلی H6D-100c منجر شده است

لازم به ذکر است دوربین H6D-100c تعبیه شده در سیستم مذکور دارای سنسوری با ابعاد 53.4 در 40 میلیمتر است که به معنای ثبت تصاویر با جزئیات کافی و رنگ های دقیق حتی در شرایط نوری کم است.

از نظر بحث قیمت هم باید اشاره کرد که هم اکنون پهپاد M600 Pro به تنهایی با قیمت 4,999 دلار به فروش می رسد و سیستم نگه دارنده Ronin MX که توانایی حمل بار تا وزن حدوداً شش کیلوگرمی را داراست، قیمتی معادل با 1,599 دلار دارد. اما هنوز مشخص نیست پهپاد M600 Pro به همراه یک دوربین H6D-100c که خود 30,000 دلار هزینه در بر دارد، به چه قیمتی روانه بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی