ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار تلفن های هوشمند
تکنولوژی

موسسه IDC: بازار موبایل در سه ماهه نخست امسال ۴.۳ درصد رشد داشته است

موسسه تحقیقاتی معتبر IDC در گزارش جدید خود اعلام کرده است که با عرضه ۳۴۷.۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، این بازار با رشدی ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

موسسه تحقیقاتی معتبر IDC در گزارش جدید خود اعلام کرده است که با عرضه ۳۴۷.۴ میلیون دستگاه تلفن هوشمند در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷، این بازار با رشدی ۴.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

به مانند قبل، سامسونگ و اپل به ترتیب جایگاه های بزرگترین تولید کننده های تلفن های هوشمند در دنیا را از آن خود کرده اند و پس از آنها هوآوی در جایگاه سوم قرار گرفته است. ۲۲.۸ درصد از محصولات عرضه شده در این سه ماهه محصول سامسونگ بوده و ۱۴.۹ درصد از آن نیز سهم آیفون های اپل می شود. هوآوی نیز با سهم ۹.۸ درصدی در تعقیب آنهاست. دیگر برندهای چینی، یعنی اوپو و ویوو هم در جایگاه های چهارم و پنجم رده بندی مذکور قرار گرفته اند.

نکته جالب توجه تنزل قابل توجه شیائومی در میان تولید کننده های برتر است

لازم به ذکر است که دو غول اصلی این بازار در این مدت شاهد کاهش سهم بوده اند و در عوض چینی ها به شکل چشمگیری به حجم عرضه محصول خود افزوده اند. ضمن این که مجموع سهم پنج برند برتر از ۵۷.۹ در سال گذشته به ۶۰.۱ افزایش یافته است. این یعنی فاصله برندهای برتر با کمپانی های کمتر موفق یا کوچکتر همچنان در حال افزایش است.

نکته جالب توجه دیگر در خصوص این گزارش تنزل قابل توجه شیائومی در میان تولید کننده های برتر است. برخلاف هوآوی، این شرکت هنوز همت چندانی برای ورود به بازارهای اروپا و آمریکا از خود نشان نداده و به نظر می رسد این امر سبب عقب افتادن آن از رقبایش شده.

سامسونگ در سال گذشته بحران بزرگ گلکسی نوت 7 را پشت سر گذاشت، اما به لطف کاهش قیمت پرچمداران سال قبل و فروش بسیار خوب سری های میان رده A و J، این شرکت باز هم توانست جایگاه خود را در رتبه نخست حفظ نماید.

هوآوی اما در این میان شاهد بیشترین رشد در آمارهای فروش بوده است. این شرکت نسبت به سه ماهه نخست سال ۲۰۱۶ شاهد ۲۲ درصد رشد در زمینه فروش موبایل های هوشمند خود بوده و توانسته جایگاه خود را از رتبه پنجم به سوم ارتقا دهد.

امسال تنها هوآوی نیست که حضور نسبتاً موفقی را در بازارهای خارج از چین تجربه کرده است. کمپانی اوپو نیز با عرضه موبایل X9 با دوربینی قدرتمند توانسته علاوه بر فروش بالا در چین، مورد توجه خریداران دیگر کشورها چون هند و اندونزی  قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی