ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اثربخشی سیاست های کاهش هزینه؛ واحد موبایل سونی بالاخره به سوددهی رسید

گزارش عملکرد سونی برای سال مالی منتهی به مارس 2017 طبق برنامه منتشر شد و همان طور که انتظار می رفت، با خبرهای خوبی همراه بود. سونی بالاخره توانست روند زیاندهی بخش موبایل را متوقف ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

گزارش عملکرد سونی برای سال مالی منتهی به مارس 2017 طبق برنامه منتشر شد و همان طور که انتظار می رفت، با خبرهای خوبی همراه بود. سونی بالاخره توانست روند زیاندهی بخش موبایل را متوقف ساخته و این قسمت از کسب و کارش را به سود برساند.

البته باید اشاره کنیم که کسب منفعت از بخش موبایل به خاطر رشد فروش محصولات خانواده اکسپریا نبوده، بلکه کمپانی ژاپنی با اجرای سیاست های کاهش هزینه توانسته به این مهم دست یابد. در سال مالی گذشته، حوزه «ارتباطات موبایلی» سونی به درآمد عملیاتی 10.2 میلیارد ین، یعنی در حدود 91 میلیون دلار رسیده که اگرچه خیلی چشمگیر نیست، اما به مراتب از زیان 550 میلیون دلاری سال مالی گذشته بهتر است.

فروش محصولات سونی در سال مالی گذشته، درآمدی بالغ بر 759.1 میلیارد ین، معادل 6.8 میلیارد دلار را در پی داشته که در مقایسه با سال گذشته، 32 درصد افزایش را نشان می دهد. سونی می گوید در این بازه حدود 14.6 میلیون دستگاه تلفن همراه فروخته که از رقم 24.9 میلیونی سال گذشته کمتر است.

کاهش هزینه عملیاتی و فروش مدل هایی با ارزش افزوده بالا، عوامل اصلی سودآوری بخش موبایل سونی به شمار می روند.

با این حال و علی رغم افت فروش قابل توجه، تغییر استراتژی سونی توانسته برای آنها سودآوری داشته باشد. کمپانی ژاپنی می گوید «کاهش هزینه های عملیاتی» و تمرکز بر فروش «مدل هایی با ارزش افزوده بالا» در بازارهای منتخب سرتاسر دنیا، در کنار نرخ مناسب مبادله ارز، توانسته آنها را در این مسیر کمک نماید. گفتنیست «کازو هیرای» مدیرعامل سونی پیش از این نیز اعلام کرده بود که قصد خروج از بازار جهانی موبایل را ندارد، اما اعتراف کرده بود که نمی توان انتظار رقابت با بزرگانی همچون اپل و سامسونگ را از آنها داشت.

به عقیده هیرای، سونی باید مترصد تحول بزرگ بعدی در حوزه موبایل و ارتباطات باشد تا بتواند دوباره به جایگاه شایسته خود باز گردد. به هر حال در کوتاه مدت، جلوگیری از زیان دهی بخش تلفن همراه می تواند شرکای تجاری این شرکت معظم را به ادامه همکاری با آنها امیدوار سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • NB BOY
    NB BOY | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    با اینکه فن سامسونگم ولی سونی رو خیلی قبول دارم خداروشکر که داره به سود دهی میرسه واقعا حیفه کمپانی مث سونی ورشکست بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی