ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مهندسان ناسا و ساخت پوششی انعطاف پذیر و مقاوم در برابر شهاب سنگ ها

ناسا معمولاً مشغول رونمایی از اکتشافات جالب توجه فضایی خود بوده و همین امر پوشش پروژه های جالبی که روی زمین در دست توسعه دارد را تحت تأثیر قرار داده است اما «پوشش فضایی» تازه آنها ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

ناسا معمولاً مشغول رونمایی از اکتشافات جالب توجه فضایی خود بوده و همین امر پوشش پروژه های جالبی که روی زمین در دست توسعه دارد را تحت تأثیر قرار داده است اما «پوشش فضایی» تازه آنها که توسط مهندسان آزمایشگاه پیشرانه جت تولید شده به قدری جالب است که به سختی می توان از آن چشمپوشی کرد.

محصول مورد اشاره که توسط تیمی با رهبری مهندس «رائول پالیت کاسیاس» طراحی شده شبیه به زره های آهنی آینده نگرانه است که علاوه بر انعطاف پذیری، مقاومت خوبی را در برابر ضربات از خود نشان می دهد و وظیفه آن محافظت از فضانوردان در برابر اجرام آسمانی نظیر شهاب سنگ هاست.

این زره با فناوری پرینت سه بعدی و به صورت یکپارچه تولید شده است

اما نکته جالب توجه این است که پوشش مورد اشاره بر خلاف زره های آهنی مرسوم، از تکه های مجزا ساخته نشده بلکه با بهره گیری از فناوری پرینت سه بعدی از ابتدای چاپ به صورت یک جسم یکپارچه تولید شده است. در همین رابطه مهندس «کاسیاس» عنوان کرده است که «ما این روش تولید را پرینت چهار بعدی می نامیم چراکه با استفاده از آن می توانیم هم هندسه و هم طرز عملکرد این مواد را تعیین کنیم.»

گفتنی است پوشش تازه تولید شده موارد کاربرد بسیاری خواهد داشت و علاوه بر آنکه زرهی انعطاف پذیر و مقاوم در برابر سنگ های آسمانی را در اختیار فضانوردان قرار می دهد، ورقه هایی از آن را می توان روی وسایل نقلیه فضایی، آنتن ها و دیگر تجهیزات فضایی نصب کرد تا در برابر آسیب های ناشی از شهاب سنگ ها مستحکم تر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    احتمالا منظور خرده ریزه های اسمانی باشه وگرنه شهاب سنگ رو که نمیشه با اینا دفع کرد!

    • keivan
      keivan | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

      ? ?

  • high end
    high end | ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    چه جالب

مطالب پیشنهادی