ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ کرنل نسخه اگزینوس گلکسی اس 8 را به صورت متن باز منتشر کرد

با افزایش تعداد کاربران گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن، تمایل به سفارشی سازی و اعمال تغییرات در آنها نیز بیشتر شده است، به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته تا کرنل این دستگاه ها ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

با افزایش تعداد کاربران گلکسی اس 8 و مدل پلاس آن، تمایل به سفارشی سازی و اعمال تغییرات در آنها نیز بیشتر شده است، به همین دلیل سامسونگ تصمیم گرفته تا کرنل این دستگاه ها را به صورت اُپن سورس (منبع باز - متن باز) منتشر نماید.

البته کمپانی کره ای فقط کرنل نسخه های اگزینوس پرچمداران اخیرش را منتشر کرده و بنابراین افرادی که از مدل های مجهز به چیپست اسنپدراگون استفاده می کنند، قادر به استفاده از آنها نخواهند بود. پیش از این معمولاً دستگاه های مجهز به چیپ مجتمع اگزینوس مورد توجه توسعه دهندگان قرار نمی گرفتند، اما سامسونگ با اقدام اخیرش می خواهد این روند را تغییر دهد.

به زودی شاهد توسعه کرنل های پایدار تر و رام های سفارشی برای گلکسی اس 8 خواهیم بود.

انتشار کرنل گلکسی اس 8 به صورت منبع باز، بدین معناست که به زودی شاهد عرضه کرنل های پایدارتر و رام های سفارشی (کاستوم) برای این دستگاه هستیم که توسط توسعه دهندگان ثالث تهیه می شوند. کاربران نیمه حرفه ای می توانند به راحتی این رام ها را روی موبایلشان نصب کرده و از امکانات بیشتری بهره مند شوند، یا از دست اپلیکیشن های اضافه و بدون کاربرد که به صورت پیش فرض روی دستگاه وجود دارند، خلاص گردند. البته کاربران عادی که استفاده محدود و ساده ای از تلفن همراه دارند، چندان بهره ای از این اقدام سامسونگ نخواهند برد.

افراد علاقه مند می توانند به پایگاه اینترنتی «مرکز انتشار منبع باز» (OSRC) سامسونگ مراجعه کرده و کرنل گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس را دریافت نمایند. احتمالاً به زودی شاهد عرضه کرنل نسخه های مجهز به چیپست اسنپدراگون این دو دستگاه از سوی سامسونگ نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این خبر عالی بود مرسی سامسونگ امیدوارم برای گوشی های دیگه ش هم این کار رو بکنه .

  • milad sharifkia
    milad sharifkia | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    زنده باد سامسونگ این گوشی عالیه تمام این مشکلات شایعه هست میخوان جلو فروش این گوشی رو بگیرن ولی کور خوندن 30 درصد فروش بیشتر داشته نسبت به اس7

  • | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    و این یعنی نسخه گلکسی اس 8 اگزینوس ادیشن همیشه آخرین اندروید را دارا خواهد بود :))))

مطالب پیشنهادی