ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایلان ماسک: دو سال دیگر می توانید پشت فرمان تسلا بخوابید

امروزه بسیاری از ابعاد شخصیتی، بلندپروازی ها و شیوه های مدیریتی ایلان ماسک برای همگان آشکار شده است. این نابغه ثروتمند که نبوغ و ثروتش را در راه پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی های جدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

امروزه بسیاری از ابعاد شخصیتی، بلندپروازی ها و شیوه های مدیریتی ایلان ماسک برای همگان آشکار شده است. این نابغه ثروتمند که نبوغ و ثروتش را در راه پیشرفت و دستیابی به تکنولوژی های جدید صرف می کند، در سال 2003 به همراه جمعی از دوستان خود کمپانی تسلا را بنیانگذاری کرد.

حال با گذشت 14 سال از آن زمان، خودروهای الکتریکی تسلا به یک چالش بسیار بزرگ برای خودروسازان با سابقه و معروف تبدیل شده اند. دلیل این امر را می توان بهره گیری از پیشرانه های سبز و فناوری های پیشرفته از جمله سامانه رانندگی خودکار موسوم به اتوپایلوت دانست که در اتومبیل های برقی این شرکت به کار گرفته می شوند.

موفقیت های تسلا به نوعی سایر خودروسازان را نیز تحت تاثیر قرار داده و آنها نیز به سمت تکنولوژی خودران گرایش پیدا کرده اند؛ طوری که در اکثر نمایشگاه های برگزار شده اخیر، کانسپت هایی با این فناوری ارایه شده اند.

از زمان ظهور سیستم اتوپایلوت، کمپانی تسلا همواره در تکاپو بوده تا قابلیت ها و هوش مصنوعی آن را به مراحل بالاتر ارتقا دهد. اگر چه به دلیل چند سانحه برخی کارشناسان توانایی های این سیستم را زیر سوال برده اند، اما افراد زیادی نیز وجود دارند که با استفاده درست از آن در مسیرهای توصیه شده تجربه کم نظیری را بدست آورده اند.

خودروهای تسلا هنگام طی مسیر مدام به جمع آوری و ارسال اطلاعات به مرکز اصلی می پردازند، به همین جهت این کمپانی اکنون صاحب داده ها و تجربه های بسیار ارزشمندی درباره فناوری خودران است. حال چه استفاده ای می توان از این داده ها نمود؟

ایلان ماسک در اظهار نظری جدید گفته که تا دو سال آینده شما قادر خواهید بود هنگام رفت و آمدهای روزانه، زمانی را برای استراحت و خواب در داخل اتومبیل شخصی خود اختصاص دهید.

از این گفته آقای ماسک می توان برداشت کرد که تا آن زمان فناوری خودران به اندازه ای پیشرفت خواهد کرد که خواهد توانست کنترل خودرو را به طور کامل در اختیار بگیرد.

اگر چه شاید این زمان مثلا دو سال و 264 روز به طول بیانجامد، اما مشخص است که ما بسیار به دوران اتومبیل های خودران نزدیک شده ایم و در آینده نه چندان دور، مجلات تخصصی حوزه خودرو به مقایسه اینکه خواب در کدام یک از این خودروها راحت تر است، خواهند پرداخت!

ناگفته نماند سیستم سخت افزاری اتوپایلوت 2 که در خودروهای کنونی تسلا نصب شده، از قابلیت رانندگی تمام خودکار پشتیبانی می کند و منتظر ارایه یک آپدیت نرم افزاری برای دستیابی به این توانایی خارق العاده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۹ دی ۱۳۹۷

    دو سال تموم شد که. پس چی شد

  • farvardin
    farvardin | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همین الانشم میشه پشت پراید خوابید?
    یعنی ادم ازین همه بدبختی یهو راحت میشه
    البته خدا نکنه?

  • ali.sh
    ali.sh | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ما هم پراید میسازیم !

  • ebrahim_motamed
    ebrahim_motamed | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ینی یکی از ارزو های من همین هست
    اتوماتیک کامل خیلی زندگی راحت میشه
    کلی هم در زمان صرفه جویی میشه
    از خونه تا محل کار میتونی به کار های زیادی بررسی
    ولی میدونی دیگه کلاس های اموزش رانندگی از بین میره کلی ادم بیکار میشن
    چون دیگه نمیخواد رانندگی بلد باشی خودش میره

    • hossien shi
      hossien shi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

      لذت رانندگی هم از بین میرم

  • ebrahim_motamed
    ebrahim_motamed | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

    زود تری بیا

مطالب پیشنهادی