ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پرینترهای سه بعدی «دسکتاپ متال» چاپ اجسام فلزی در دفاتر کاری را میسر می کنند [تماشا کنید]

بسیاری از مهندسان همیشه این آرزو را در سر داشته اند تا بتوانند روی میز کار خود، اجسام فلزی را توسط پرینترهای سه بعدی تولید کنند. حالا پرینترهای کمپانی «دسکتاپ متال» (Desktop Metal) در آینده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

بسیاری از مهندسان همیشه این آرزو را در سر داشته اند تا بتوانند روی میز کار خود، اجسام فلزی را توسط پرینترهای سه بعدی تولید کنند. حالا پرینترهای کمپانی «دسکتاپ متال» (Desktop Metal) در آینده ای نه چندان دور می آیند تاامکان انجام این کار را برای علاقه مندان مهیا سازند.

گفتنی است «استودیو پرینتر» (Studio Printer) دستگاهی 49,900 دلاری است که امکان پرینت اجسام فلزی را به صورت لایه لایه همانند آنچه که پیشتر در پرینترهای سه بعدی مرسوم دیده ایم، مهیا می سازد.

از نظر مواد مصرفی هم باید عنوان کرد که پرینتر مذکور قادر است از 200 آلیاژ مختلف به همراه پودرهای فلزی معمول در ریخته گری تزریقی، استفاده کند. همچنین بنابر ادعای کمپانی سازنده، کیفیت قطعات تولیدی هم با قطعات ساخته شده به روش ریخته گری تزریقی برابری می کند.

پرینتر مذکور قادر است از 200 آلیاژ مختلف به همراه پودرهای فلزی ریخته گری تزریقی، استفاده کند

لازم به ذکر است «دسکتاپ متال» مدعی شده که سیستم آنها ده ها برابر ارزان قیمت تر از فناوری های تولیدی مبتنی بر لیزر بوده و علاوه بر آن ساده تر و ایمن تر هم هست.

کمپانی سازنده علاوه بر پرینتر سه بعدی، یک کوره را هم عرضه می کند که از نظر اندازه بسیار بزرگتر از خود پرینتر بوده و با استفاده از ترکیب اشعه مایکروویو و فشار گاز به جسم تولید شده حرارت می دهد.

ناگفته نماند شرکت «دسکتاپ متال» باندل مورد اشاره را با قیمت 120,000 دلار از شهریور سال جاری راهی بازار می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی