ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس برای چهارمین بار راکت فالکون 9 را به سلامت روی زمین نشاند

اسپیس اکس امروز طبق برنامه اعلام شده و برای نخستین بار، یک ماهواره نظامی را با استفاده از راکت فالکون 9 از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب کرد. پس از این پرتاب، بخش اول ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اسپیس اکس امروز طبق برنامه اعلام شده و برای نخستین بار، یک ماهواره نظامی را با استفاده از راکت فالکون 9 از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب کرد. پس از این پرتاب، بخش اول این راکت یعنی هسته 14 طبقه ای که موتور اصلی را در خود جای داده، با موفقیت روی «منطقه فرود 1» این کمپانی بر زمین نشست. با این حساب، اسپیس اکس تاکنون توانسته 11 عملیات فرود موفقیت آمیز را به اجرا درآورد که چهارتای آنها روی زمین بوده است.

پرتاب امروز نخستین همکاری اسپیس اکس با ارتش آمریکاست

پرتاب امروز که رأس ساعت 15:45 به وقت تهران انجام شد، ماهواره ای جاسوسی به نام NROL-76 متعلق به سازمان NRO (یکی از پنج نهاد اطلاعاتی ایالات متحده) را در مدار زمین قرار داد. این پروژه نخستین همکاری اسپیس اکس با ارتش آمریکاست و از آنجا که بحث امنیت ملی آمریکا در آن مطرح بوده، هیچ اطلاعاتی در مورد اهداف پرتاب و مدار محل استقرار ماهواره در دسترس نیست.

پخش زنده این عملیات هم با گذشته فرق داشت و راکت را در حین ورود به فضا ندیدیم، بلکه تنها تعدادی نمای محدود از مراحل اولیه پرواز و عملیات فرود بخش اول موشک به نمایش گذاشته شد که از روی زمین تصویربرداری شده بود.

محموله محرمانه پرتاب امروز اسپیس اکس

گفتنیست اسپیس اکس ماه گذشته موفق شد یک راکت فالکون 9 استفاده شده را مجدداً به فضا پرتاب کرده و آن را دوباره با موفقیت روی زمین بنشاند، اما مأموریت امروز با استفاده از یک راکت کاملاً نو انجام شد. هنوز نمی دانیم راکت های مستعمل این شرکت چه زمانی دوباره به پرواز در می آیند، اما احتمالاً بیشتر در پرتاب های تجاری از آنها استفاده شود و موارد حساسی همچون پروژه امروز با استفاده از راکت های نو اجرا گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    زنده دیدم . بینظیر بود

مطالب پیشنهادی