ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توسعه باتری هایی حاوی لایه های آب با ضخامت یک اتم جهت انتقال سریع تر انرژی

بسیاری از محققان توسعه فناوری های حوزه باتری خود را به بهبود طول عمر آنها محدود کرده اند اما آیا مطالعه ای هم در زمینه افزایش سرعت انتقال انرژی انجام شده است؟ اخیراً تیمی تحقیقاتی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

بسیاری از محققان توسعه فناوری های حوزه باتری خود را به بهبود طول عمر آنها محدود کرده اند اما آیا مطالعه ای هم در زمینه افزایش سرعت انتقال انرژی انجام شده است؟ اخیراً تیمی تحقیقاتی از دانشگاه نورث کارولاینا استیت موفق به تولید ماده ای شده اند که می تواند تحولی در این زمینه ایجاد کند.

دانشمندان دانشگاه NCSU با استفاده از ماده اکسید هیدراته و کریستاله شده تنگستن توانسته اند با بهره گیری از لایه های آبی با ضخامت تنها یک اتم، سرعت انتقال شارژ را به طور چشمگیری بهبود دهند. گفتنی است زمانی که این ماده در داخل بخش شبه خازن «pseudocapacitor» به کار رود، می تواند سبب تولید باتری شود که از لحاظ تئوری در دنیا منحصر بفرد است.

گفتنی است باتری مورد اشاره علاوه بر دارا بودن چگالی انرژی بالا، می تواند به رفت و آمد و حرکت بسیار سریع تر یون ها هم کمک کند. همچنین لایه های آب به کار رفته در آن سبب کاهش اتلاف انرژی به صورت گرما شده و از این رو به ذخیره هرچه بهینه تر انرژی کمک می کنند.

لازم به اشاره است که تیم تحقیقاتی مذکور انتظار دارند تا فناوری توسعه یافته به شتاب گیری سریع تر خودروهای الکتریکی منجر شود. علاوه بر آن می توان انتظار بهبود عملکرد ذخیره سازی در شبکه های انرژی های تجدید پذیر را داشت و همچنین ممکن است در آینده شاهد به کارگیری باتری هایی با ضخامت کمتر در گجت ها باشیم.

اما می بایست به این نکته نیز اشاره کرد که فناوری مورد بحث همانند بسیاری دیگر از تکنولوژی های نوظهور دارای کاستی هایی هم هست که از جمله آن می توان جذب انرژی کمتر نسبت به اکسید تنگستن مرسوم در بازه هایی شارژ شدن بیش از ده دقیقه اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iambhmn
    iambhmn | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اونوقت ایرانخودرو دنا پلاس زده با کلی افتخار

مطالب پیشنهادی