ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آزمایش موفق موتور راکت پلاستیکی تولید شده توسط پرینتر سه بعدی [تماشا کنید]

اگر شما قصد داشته باشید قطعات یک راکت را با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید کنید، آیا به استفاده از موادی به غیر از فلز فکر می کنید؟ به احتمال قریب به یقین پاسخ ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۱:۰۰

اگر شما قصد داشته باشید قطعات یک راکت را با استفاده از پرینترهای سه بعدی تولید کنید، آیا به استفاده از موادی به غیر از فلز فکر می کنید؟ به احتمال قریب به یقین پاسخ شما نه است. اما حالا محققان دانشگاه MIT موفق شده اند موتور راکتی را با استفاده از پرینترهای سه بعدی و با بهره گیری از مواد اولیه پلاستیکی بسازند و اتفاقاً آن را با موفقیت هم تست کرده اند.

گفتنی است مسلماً انتظار دارید حرارت بسیار زیاد تولید شده در اثر احتراق، مانع از عملکرد صحیح موتور موشک شود اما نتایج آزمایشات دانشمندان MIT نشان داد که تنها بخشی از گلوی راکت در نخستین پرتاب آسیب دید و همین عامل سبب شد که آزمایش دوم روی همان موشک به خوبی پیش نرود. البته باید خاطر نشان کرد که محققان صحبتی از امکان استفاده چندین باره از این راکت ها نکرده اند.

محققان برای ساخت موتور موشک پلاستیکی خود از پرینتر نه چندان گران قیمت 13,499 دلاری بهره برده اند

لازم به اشاره است نتایج این آزمایش زمانی کاربردی به نظر می رسد که قیمت چند صد هزار دلاری پرینترهای سه بعدی فلز را در گوشه ذهن خود داشته باشید. این در حالی است که محققان مورد اشاره برای ساخت موتور موشک پلاستیکی خود از پرینتر نه چندان گران قیمت 13,499 دلاری «Markforged Mark Two» بهره برده اند. از این رو تیم های تحقیقاتی کوچک که بودجه لازم برای ساخت راکت های فلزی را ندارند، شانس آن را خواهند داشت تا موشک های خود را با قیمتی ارزان تر تولید کرده و مورد آزمایش و بررسی قرار دهند.

محققان در حال حاضر تحقیقات خود را به سوی ساخت موتورهای موشکی بزرگتر با انعطاف پذیری بیشتر متمرکز کرده اند. همچنین انتظار می رود که روند تولید راکت هایی با پوسته پلاستیکی هم به قدر کافی پیشرفت کرده و از این رو بعید نیست در آینده شاهد موشک هایی سبک تر و با قیمت تمام شده کمتر باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • yashar
    yashar | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همین روزاست بگن با پرینتر سه بعدی آدم چاپ کردیم

  • nima naseri
    nima naseri | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اسلحه جدید با قابلیت پرینت از راه دور

  • Metal
    Metal | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    فشفه مدرن ??

مطالب پیشنهادی