ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدامیک شایسته جایگاه نخست تولید چیپ در دنیاست: اینتل یا سامسونگ؟

اینتل از سال 1993 میلادی و همزمان با عرضه اولین پردازنده پنتیوم خود تا به امروز عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده چیپ برای پی سی را به خود اختصاص داده است. با این همه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اینتل از سال 1993 میلادی و همزمان با عرضه اولین پردازنده پنتیوم خود تا به امروز عنوان بزرگ ترین شرکت تولید کننده چیپ برای پی سی را به خود اختصاص داده است.

با این همه احتمال می رود که سلطه 24 ساله این شرکت بر بازار قطعات سیلیکونی به پایان خود نزدیک شده باشد.

اگر روند کنونی بازار برای ماه های آتی هم به همین نحو باشد، انتظار می رود که سامسونگ اینتل را از جایگاه نخست بازار تولید کننده های چیپ برای پی سی به پایین بکشد.

این غول تکنولوژی ساکن کره جنوبی به خاطر این مساله باید قدردان واحد تولید حافظه خود باشد چراکه با ادامه روند افزایش قیمت و همچنین افزایش تقاضا برای این چیپ ها، فروش سامسونگ نیز سیری صعودی به خود گرفته است.

البته باید یادآور شویم که افزایش یکباره قیمت مموری در بازار را می توان تا حدود زیادی به مصرف کنندگان چینی نسبت داد چراکه این گروه از کاربران روز به روز خواهان خرید محصولات پیشرفته تری می شوند و در نتیجه تقاضا برای قطعات مموری مورد استفاده توسط شرکت های سخت افزاری نیز بالا می رود.

حالا سامسونگ مطمئن است که در نتیجه رشد تقاضا برای چیپ های ناند فلش و همچنین DRAM خود که به ترتیب با افزایش قیمت 39 و 25 درصدی روبرو بوده اند، پول خوبی را به جیب بزند.

بیل مک کلین رئیس شرکت تحقیقاتی IC Insights در آمریکا در این باره گفت:

اگر قیمت حافظه در بازار طی سه ماهه دوم سال نیز همچنان به همین میزان بماند یا حتی بیشتر شود، آنگاه سامسونگ می تواند به جایگاه نخست جدول تولید کنندگان جهانی صعود کند و اینتل را که مدت هاست در این مقام قرار دارد به پایین بکشد.

شرکت تحت مدیریت مک کلین پیشتر پیش بینی کرده بود که فروش چیپ های اینتل برای سه ماهه جاری به رقم 14.4 میلیارد دلار می رسد و سامسونگ نیز فروشی برابر با 14.6 میلیارد دلار را در این بازه تجربه خواهد کرد که این رقم رشد سال به سال 4.1 درصدی را برای کمپانی کره ای نشان می دهد.

اگر قیمت مموری در نیمه دوم امسال پایین نیاید سامسونگ احتمالا برای کل سال اینتل را از نظر میزان فروش پشت سر می گذارد

این شرکت همچنین پیش بینی کرده که اگر قیمت مموری در نیمه دوم امسال پایین نیاید سامسونگ احتمالا برای کل سال اینتل را از نظر میزان فروش پشت سر می گذارد. گفتنی است طبق برآوردهای صورت گرفته هر دوی این شرکت ها در سال جاری میلادی 60 میلیارد دلار در بخش نیمه رسانا فروش خواهند داشت.

Nomura Securities شرکت دیگری است که در این رابطه اظهار نظر کرده و در نتیجه افزایش تقاضا برای مموری و همچنین عرضه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس پیش بینی درآمدی رکورد شکن را برای سامسونگ در نیمه دوم 2017 داشته است.

Chung Chang-won رئیس مرکز تحقیقاتی Nomura Securities در این رابطه گفت: تقاضای جهانی برای چیپ های حافظه طبق روند کنونی اش ادامه می یابد. پیش بینی می شود که سامسونگ سود عملیاتی 12 میلیارد دلاری و واحد چیپ آن درآمد عملیاتی 6.5 میلیارد دلاری را برای سه ماهه دوم امسال اعلام نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • jjkh
    jjkh | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    با اینکه فن سامسونگم ولی بنظرم چیپ های اینتل خیلی از سامسونگ بهتره

  • آریا
    آریا | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینتل

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی