ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

مایکروسافت می خواهد از قلم استایلوس برای شناسایی کاربر در ویندوز استفاده کند

یکی از قابلیت های برجسته و کاربردی ویندوز 10، امکان بازگشایی قفل دستگاه بدون وارد کردن رمز عبور یا لمس کیبورد است. فناوری هِلو (Hello) می تواند از طریق تشخیص چهره به وسیله دوربین های فروسرخ ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

یکی از قابلیت های برجسته و کاربردی ویندوز 10، امکان بازگشایی قفل دستگاه بدون وارد کردن رمز عبور یا لمس کیبورد است. فناوری هِلو (Hello) می تواند از طریق تشخیص چهره به وسیله دوربین های فروسرخ  یا حسگر اثر انگشت، به شیوه ای ایمن هویت کاربر را شناسایی کند.

ویندوز هِلو فراتر از قفل گشایی دستگاه است و کاربردهای امنیتی مختلفی دارد

حال مایکروسافت می خواهد روش احراز هویت دیگری را نیز به فناوری Windows Hello بیفزاید و به همین منظور، پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که از قلم استایلوس برای ورود به دستگاه استفاده می کند. با توجه به اینکه تعداد کامپیوترهای مجهز به ویندوز 10 با نمایشگر لمسی روز به روز بیشتر می شوند، این اقدام مایکروسافت کاملاً توجیه پذیر است.

شایان ذکر است که ویندوز هِلو فراتر از قفل گشایی کامپیوتر است و از آن می توان برای اجرای برخی عملیات خاص مانند خریدهای اینترنتی و ورود به حساب های کاربری دیگر نیز استفاده کرد. به همین دلیل پشتیبانی از قلم استایلوس برای احراز هویت می تواند بسیاری از فعالیت های روزمره را تسهیل نماید.

پتنت مایکروسافت به ترکیبی از نشانه های منحصر به فرد تعبیه شده در قلم عادی یا استایلوس اشاره دارد که احراز هویت دومرحله ای را با گسچر نوشتاری روی صفحه انجام می دهند. طبق اسناد منتشر شده، فناوری مایکروسافت از حسگر مجاورت قلم، گسچرهای مختلف و ورودی لمسی استفاده کرده و آنها را با مکانیسم های سخت افزاری و نرم افزاری خاصی ترکیب می نماید تا عملیات شناسایی در بهینه ترین سطح ممکن و با قابلیت شخصی سازی بالا میسر گردد.

از نظر فناوری قلم، مایکروسافت به تکنولوژی N-Trig اشاره کرده که در حال حاضر در قلم سرفس به کار رفته، اما شاید در آینده پشتیبانی از قلم های دیگر نیز به این سیستم اضافه شود. به هر حال واضح است که اهالی ردموند دائماً به دنبال ساده تر کردن تجربه کاربری و افزایش امنیت ویندوز 10 هستند، رویکردی که به فراگیر شدن هرچه بیشتر این سیستم عامل خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Benyamin Alami
    Benyamin Alami | ۵ اسفند ۱۳۹۶

    از نظر فناوری قلم، مایکروسافت به تکنولوژی N-Trig اشاره کرده که در حال حاضر در قلم سرفس به کار رفته، اما شاید در آینده پشتیبانی از قلم های دیگر نیز به این سیستم اضافه شود

  • thepjt
    thepjt | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یعنی باید هر دفعه امضاء بکنیم برای ورود به ویندوز .. ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی