ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و استفاده از برچسب های RFID روی مواد غذایی برای کنترل سلامت کاربران

با افزایش حضور اپل در صنعت سلامت و ارائه محصولاتی همچون اپل واچ، این شرکت به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که می تواند به حفظ رژیم غذایی و سبک زندگی سالم کاربران کمک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

با افزایش حضور اپل در صنعت سلامت و ارائه محصولاتی همچون اپل واچ، این شرکت به تازگی پتنتی را به ثبت رسانده که می تواند به حفظ رژیم غذایی و سبک زندگی سالم کاربران کمک کند. طبق این فناوری، تولیدکنندگان مواد غذایی برچسب های RFID (شناسایی با امواج رادیویی) حاوی اطلاعات تغذیه ای را درون بسته ها تعبیه کرده و دیوایس های هوشمند می توانند به راحتی این اطلاعات را دریافت کنند.

این پتنت که تحت عنوان «برچسب الکترونیکی برای انتقال اطلاعات تغذیه ای سفارشی» به ثبت رسیده، روشی برای رمزگذاری تَگ های RFID با جزئیات مربوط به یک یا چند آیتم غذایی را توضیح می دهد. سپس برچسب ها قادرند فاکتورهای تغذیه ای از جمله کالری، مقدار چربی، شکر و غیره را به دستگاه های مجهز به فناوری NFC مانند آیفون یا اپل واچ انتقال دهند.

نکته جالب در مورد پتنت فوق، این است که ارائه دهنده خدمات غذایی یا دستگاه الکترونیکی می تواند اطلاعات غذایی را به صورت کاملاً اختصاصی برای هر سفارش تولید کند. مثلاً اگر فردی یک همبرگر بدون پنیر اضافه و مایونز به همراه مقداری سیب زمینی سرخ کرده و یک بطری نوشیدنی سفارش دهد، دستگاه به خوبی می تواند اطلاعات تغذیه ای تمام مواد غذایی را با یکدیگر ترکیب کرده، مجموع آن را در قالب یک برچسب RFID تولید نموده و به دست کاربر برساند.

در ادامه این فرایند، اپلیکیشن های ویژه پایش سلامت در دستگاه های هوشمند می توانند مقدار کالری مصرفی کاربر را با فعالیت جسمانی او تطبیق داده و برنامه غذایی و ورزشی مناسبی را به او پیشنهاد نمایند. گفتنیست اپل طی سال های اخیر فعالیت های زیادی در حوزه سلامت داشته و در حال حاضر مشغول توسعه دستگاهیست که حتی قند خون کاربر را نیز اندازه گیری می کند. با این حال هنوز تأثیر مثبت گجت هایی از این دست بر سلامت کاربران به صورت علمی به اثبات نرسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
    δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این اپل همه چیو فقط پتنت میکنه و آخرشم تو واقعیت شاهد هیچی نیستیم!!! :\
    آخه RFID هم پتنت کردن داره!؟ همین الان نوع ساده‌ترش رو تو فروشگاه ها رو کتاب و لباس و... میزنن! این فقط یه اطلاعاتیَم حمل میکنه، شبیه همون NFC ?

مطالب پیشنهادی