ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامانه پرداخت موبایلی امروز در نمایشگاه کتاب رونمایی می شود

مدیر فناوری اطلاعات بانک مرکزی از ایجاد زیرساخت تکنولوژیکی لازم برای پرداخت موبایلی در داخل کشور خبر داد. ناصر حکیمی در این باره گفت: در سیستم جدید به جای کارت های بانکی از نشان گذاری ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۵۱

مدیر فناوری اطلاعات بانک مرکزی از ایجاد زیرساخت تکنولوژیکی لازم برای پرداخت موبایلی در داخل کشور خبر داد.

ناصر حکیمی در این باره گفت: در سیستم جدید به جای کارت های بانکی از نشان گذاری برای پرداخت ها استفاده خواهد شد و در نتیجه کاربران امکان می یابند از تلفن همراه، اسمارت واچ و هر ابزار هوشمند دیگری برای این منظور بهره بگیرند.

طبق اعلام آقای حکیمی سیستم مذکور هم اکنون در مرحله بهره برداری قرار دارد و امروز در جریان نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می شود.

به لطف این سیستم اما، در پرداخت های موسوم به «اشاره و پرداخت» یا tap and go دیگر نیازی به وارد کردن رمز نخواهد بود و صرفا کافیست موبایل خود را به پایانه فروش مجهز به NFC نزدیک نمایید تا اطلاعات پرداخت به شاپرک منتقل و در کمتر از 10 ثانیه معامله انجام شود.

ایجاد فین تک در بستر جدید

حکیمی در ادامه صحبت های خود به امکان ایجاد کسب و کارهای جدید در بستر پرداخت های نشان گذاری شده اشاره کرد و اعلام نمود که در حال حاضر یک سوم از پایانه های فروش قابلیت پرداخت به شیوه موبایلی را دارند.

به گفته او پشتیبانی از این نوع پرداخت سامانه سهند (سامانه هدایت نشانه‌های دیجیتال) در شاپرک ایجاد شده و برای نشان‌گذاری کارت‌ ها هم مرکز ارایه نشانه گذاری اطلاعات یعنی مانا راه اندازی خواهد شد تا خدمات مورد نیاز را به بانک‌ ها ارائه کند.

سقف پرداخت از طریق این سیستم برابر با دو میلیون ریال در نمایشگاه کتاب عنوان شده اما آنطور که حکیمی اعلام کرده بناست تا 6 ماه آینده این رقم به 500 میلیون ریال برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    البته امکان پرداخت در فروشگاه‌ها از طریق NFC از مدت‌ها پیش از طریق اپلیکیشن به پرداخت بانک ملت فراهم بود ولی نمیدونم چرا بابت این قضیه هیچ تبلیغ و اطلاع رسانی انجام ندادند. حتی فروشنده‌هایی که دستگاه های کارت خوان جدید دارن هم نمیدونن که دستگاهشون این قابلیت رو داره!

مطالب پیشنهادی