ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نظارت گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا روی تماس های تلفنی شهروندان این کشور

طبق گزارشی که روز گذشته توسط دفتر مدیریت امنیت ملی آمریکا منتشر شد، آژانس امنیت ملی این کشور میلیون ها داده در رابطه با موبایل شهروندان خود را در سال 2016 جمع آوری کرده که این مغایر ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

طبق گزارشی که روز گذشته توسط دفتر مدیریت امنیت ملی آمریکا منتشر شد، آژانس امنیت ملی این کشور میلیون ها داده در رابطه با موبایل شهروندان خود را در سال 2016 جمع آوری کرده که این مغایر با قانونی است که در سال 2015 توسط کنگره آمریکا به تصویب رسید.

براساس این قانون، آژانس امنیت ملی آمریکا دیگر اجاز ندارد متادیتاهایی نظیر شماره تلفن و مدت زمان مکالمات تلفنی کاربران را مشاهده نماید و اپراتورهای آمریکایی نظیر ورایزن، AT&T و اسپرینت هم اجازه ندارند که این اطلاعات را در اختیار آژانس مذکور قرار دهند، مگر در مواردی که دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی اجازه این کار را به صورت موردی صادر نماید.

اما با وجود آنکه آژانس امنیت ملی آمریکا تنها 42 مجوز را در مورد مظنونین حملات تروریستی دریافت کرده، میلیون ها داده متعلق به کاربران آمریکایی را در سال قبل جمع آوری نموده است.

تعداد این گزارشات برابر با 151 میلیون عدد اعلام شده که البته چون تماس های مربوط به برخی شماره ها بیش از یک بار ضبط شده نمیتوان گفت که این رقم نشان دهنده شمار افرادی است که مورد جاسوسی قرار گرفته اند اما در هر صورت، به مراتب بیشتر از ده ها عدد مجوزی است که دادگاه مذکور صادر کرده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی