ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک ادعای بی عدالتی در حق زنان برنامه نویس را رد کرد

فیسبوک پیش از این نیز در مورد بی عدالتی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما امروز ژورنال وال استریت آنها را به تبعیض جنسیتی متهم کرده است. به گزارش این پایگاه خبری، کدهای نوشته شده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

فیسبوک پیش از این نیز در مورد بی عدالتی مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما امروز ژورنال وال استریت آنها را به تبعیض جنسیتی متهم کرده است. به گزارش این پایگاه خبری، کدهای نوشته شده توسط زنان برنامه نویس فعال در بخش بَک اِند فیسبوک، به طور میانگین 35 درصد کمتر از کدهای همکاران مرد مورد تأیید قرار می گیرند.

زنان برنامه نویس فیسبوک بیشتر از مردان در انتظار تأیید کدهایشان می مانند

طبق اطلاعات موجود، زنان برنامه نویس حدود 3.9 درصد زمان بیشتری را در انتظار تأیید کدهایشان سپری می کنند و 8.2 درصد بیشتر در معرض سؤالات و نظرات مدیران رده بالا قرار می گیرند. یکی از مهندسین این شبکه اجتماعی با تجزیه و تحلیل اطلاعات پنج سال گذشته در مورد روند تأیید کدها به این آمار دست یافته و آنها را در جلسه خصوصی با «مارک زاکربرگ» مطرح کرده است.

البته سخنگوی فیسبوک می گوید با توجه به اینکه تعداد بانوان حاضر در سطوح ارشد مهندسی، نه تنها در فیسبوک، بلکه در کل حوزه فناوری بسیار کم است، آمار فوق نمی تواند نشانگر بی عدالتی باشد. به عقیده او اگر زنان بیشتری در این مشاغل فعال باشند، آمار کدهای پذیرفته نشده نیز به مراتب پایین تر می آید. او همچنین مجموعه داده مورد استفاده را «ناقص و نادرست» خواند.

«جی پاریک» مدیر بخش زیرساخت فیسبوک نیز می گوید اختلاف در نرخ عدم پذیرش کدها، به رتبه کارکنان مهندسی و سابقه کارشان مربوط است، نه جنسیت آنها. پاریک برای دستیابی به این نتایج از داده هایی استفاده کرده که در دسترس کارمندان عادی قرار ندارد و به همین دلیل نمی توان روش نتیجه گیری او را مورد ارزیابی قرار داد.

البته شاید هر دو تحلیلگر فوق برای نتیجه گیری، از داده ها و روش های آماری نادرستی استفاده کرده یا اینکه نتایج را به دلخواه خود تفسیر کرده اند، اما به هر حال نابرابری جنسیتی در عرصه تکنولوژی و به خصوص در سطح ارشد آن به خوبی اثبات شده و همه شرکت ها به دنبال راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت هستند تا کمتر مورد انتقاد جوامع حمایتی حقوق زنان قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    " اختلاف در نرخ عدم پذیرش کدها، به رتبه کارکنان مهندسی و سابقه کارشان مربوط است، نه جنسیت آنها. "

مطالب پیشنهادی