ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به عملکرد «بال های خورشیدی» فروشگاه اپل در دبی مال

حضور در اپل استور تجربه ای جالب در نوع خود است. زمانی که وارد بیشتر فروشگاه های اپل می شوید، با دیوارهایی سفید و گجت هایی که روی میزهای چوبی به نمایش کشیده شده اند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

حضور در اپل استور تجربه ای جالب در نوع خود است. زمانی که وارد بیشتر فروشگاه های اپل می شوید، با دیوارهایی سفید و گجت هایی که روی میزهای چوبی به نمایش کشیده شده اند مواجه می گردید. اما اپل در یکی از فروشگاه هایش، قاعده همیشگی را رعایت نکرده است.

فروشگاه اپل در دبی مال، ظاهر و دمای هوای خود را بر اساس شرایط جوی شهر تغییر می دهد. پنل هایی که نمای این فروشگاه هستند، دارای سیستمی مجهز به موتور شده اند که پنجره های آن را باز و بسته می کند. این مسئله بر دمای هوا در داخل فروشگاه نیز تاثیر دارد و می تواند هزینه های سیستم سرمایش را کاهش دهد.

پنل هایی که در جلوی فروشگاه باز بسته می شوند، قدی ۱۱.۲ متری دارند و در طول روز،‌ به شکل خودکار باز و بسته می شوند و فروشگاه را در زمانی که خورشید بیشترین گرما را تولید می کند، خنک می کنند.

اپل نام این پنل ها را «بال های خورشیدی» گذاشته و خبر می دهد که هر کدام از ۳۴۰ ردیف فیبرکربن تقویت شده ساخته شده اند. «Foster + Partners»، شرکتی که ساخت این فروشگاه برای اپل را بر عهده داشته، در بیانیه ای می گوید به این دلیل از فیبر کربن در بال های خورشیدی استفاده شده که وزن بسیار سبکی دارد و از طرفی، زنگ نمی زند.

شهر دبی در سردترین حالت خود به حدود ۲۰ درجه سانتیگراد می رسد در حالی که طوفان شن، باران و بادهای شدید غیر قابل پیش بینی هستند. اپل در زمان ساخت این فروشگاه، تمام این مسائل را در نظر گرفته است.

«فاستر + شرکا»، شرکت طراح ساختمانی مورد علاقه اپل است و بخش های زیادی از مقر اصلی همین شرکت که در کوپرتینو در حال ساخت است را نیز طراحی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Metal
    Metal | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    به نظرتون برم دبى چطور هست
    هزينه هتل شبى چند هست ؟!

    • Ali.T
      Ali.T | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

      یه پنج تومن ببر با خودت
      کمتر ببری باید فقط نگاه کنی از هیچی نمیتونی لذت ببری

  • sina aghaei
    sina aghaei | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عالی بود دوست داشتم کاش تو ایران هم فروشگاه رسمی داشت حیف که نمی تونیم مثل همه ی دنیا باشیم متاسفانه

مطالب پیشنهادی