ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک: اپل تمایلی به همکاری با تسلا در حوزه خودرو ندارد

خیلی از کارشناسان معتقدند اپل باید تسلا را بخرد تا هم این شرکت را از کمبود نقدینگی نجات دهد و هم پروژه ماشین های خودران خودش را سر و سامانی بدهد؛ با این حال «ایلان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

خیلی از کارشناسان معتقدند اپل باید تسلا را بخرد تا هم این شرکت را از کمبود نقدینگی نجات دهد و هم پروژه ماشین های خودران خودش را سر و سامانی بدهد؛ با این حال «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا با این نظر مخالف است. او در جریان ارائه گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2017 اعلام کرد هیچ برنامه ای برای همکاری با اپل نداشته و نخواهد داشت.

در واقع وقتی خبرنگاران از ماسک پرسیدند آیا تسلا می خواهد با اپل همکاری کند یا خیر، او جواب داد که اهالی کوپرتینو هیچ علاقه ای به این موضوع ندارند. او تصریح کرد:

به نظرم آنها به گفتگو در این زمینه هیچ علاقه ای ندارند. تا به امروز هیچ نشانه ای که تمایل آنها را آشکار سازد، ندیده ایم. از طرفی اصلاً مشخص نیست که آنها در حوزه خودرو چه می کنند و چه برنامه ای دارند.

با این حال تحلیلگران هنوز هم این فرصت را برای هر دو شرکت مناسب می دانند، به خصوص اینکه اپل به تازگی توانسته مجوز تست جاده ای فناوری راننده هوشمند و ماشین های خودرانش را در ایالت کالیفرنیا دریافت کند.

البته این نخستین بار نیست که ماسک در مورد همکاری با اپل اظهار نظر کرده است. چند هفته قبل او در مصاحبه ای با پایگاه خبری بلومبرگ، گفت که احتمال ادغام این دو کمپانی بسیار کم است، چون تسلا باید تمرکز خود را به تولید انبوه نخستین خودروی برقی عمومی اش یعنی «مدل 3» معطوف سازد. او در آن زمان اظهار داشت:

هر گونه سناریوی خرید و فروش برای تسلا در حال حاضر نگران کننده است، چون ما را از اهداف اصلی مان دور می کند.

گفتنیست تسلا امروز گزارش مالی سه ماهه نخست سال 2017 خود را منتشر ساخت و از فروش بیش از 25 هزار خودرو در این بازه زمانی خبر داد. ایلان ماسک همچنین به سهامداران و سرمایه گذاران اطمینان داد که تولید «مدل 3» طبق برنامه پیش می رود، و احتمالاً طی سال جاری میلادی به تیراژ 5000 دستگاه در هفته خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meqdad
    Meqdad | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سايته همسايه يه چي ديگه تيتر رفته بود كه ???

مطالب پیشنهادی