ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ساختار شکن؛ آلپینا B4 S با قدرت و شتابی بهتر نسبت به ب ام و M4 معرفی شد

چنانچه از علاقه مندان برند آلمانی ب ام و باشید، حتما با زیر مجموعه آلپینا آشنایی دارید. این بخش به تقویت و ارتقای سری های مختلف ب ام و مشغول بوده و می توان آن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

چنانچه از علاقه مندان برند آلمانی ب ام و باشید، حتما با زیر مجموعه آلپینا آشنایی دارید. این بخش به تقویت و ارتقای سری های مختلف ب ام و مشغول بوده و می توان آن را یک تیونر خطاب کرد.

البته از آنجایی که همکاری بین ب ام و و آلپینا بسیار نزدیک است و عملا محصولات آلپیا در خطوط تولید ب ام و در یک کارخانه تولید می شوند، وزارت حمل و نقل آلمان آلپینا را در دسته خودروسازان طبقه بندی کرده است.

ب ام و آلپینا B7 که بر اساس سری 7 شکل گرفته است

به هر حال این تیونر یا خودروساز در جدیدترین پروژه خود به سراغ یکی از محصولات قبلی خود یعنی B4 - که بر اساس سری 4 شکل گرفته – رفته و توانایی های فنی آن را ارتقا داده است.

این نسخه که با نام B4 S معرفی شده، از لحاظ آمار و ارقام در سطح بسیار بالایی قرار دارد؛ طوری که به راحتی قادر است M4 را پشت سر بگذارد.

در زیر کاپوت B4 S همان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی با فناوری توربوشارژ نصب شده، اما به دلیل بهینه سازی های انجام یافته اکنون می تواند 440 اسب بخار قدرت و 660 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ این ارقام در B4 به ترتیب برابر با 410 و 600 بودند.

برای مقایسه بد نیست بدانید که M4 بدون پکیج های سفارشی 425 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد که با این حساب آلپینا B4 S از خروجی بهتری برخوردار است.

نیروی تولیدی توسط موتور توانمند B4 S از طریق یک گیربکس 8 سرعته اسپورت-اتوماتیک که به فناوری Switch-Tronic آلپینا مجهز شده، به چرخ ها ارسال می شود.

این گیربکس پیشرفته عملکرد بالا و راحتی را با هم ترکیب نموده و کارایی آن مثال زدنی است. جالب اینکه با چنین مشخصات فنی خیره کننده ای، این خودرو در هر صد کیلومتر فقط به حدود 8 لیتر سوخت نیاز دارد.

به عنوان بخشی از این بروزآوری، نمای خارجی B4 S متحمل تغییراتی شده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل اضافه شدن قطعات کرومی در جلو و عقب، چراغ های LED و مه شکن های استاندارد و همچنین چراغ های عقب LED با گرافیک جدید اشاره کرد.

همانند B4، نسخه بهبود یافته B4 S نیز به شکل کوپه و کانورتیبل تولید خواهد شد. این دو در حالت استاندارد به صورت دیفرانسیل عقب ارایه می شوند، اما قابلیت چهار چرخ متحرک برای اتاق کوپه قابل انتخاب است.

B4 S کانورتیبل شتاب صفر تا 100 را در عرض 4.3 ثانیه محقق می کند، اما این زمان برای کوپه چهار چرخ متحرک فقط 3.9 ثانیه اعلام شده که اندکی بهتر از M4 است. به دلیل برداشته شدن محدود کننده الکترونیکی، هر دوی این مدل ها قادر هستند از مرز 300 کیلومتر در ساعت عبور کنند.

بهبود سیستم تعلیق بخش دیگری از تفاوت های اعضای خانواده آلپینا با اعضای خانواده ب ام و است. چنانچه به خرید B4 S علاقه مند باشید باید اشاره کنیم که قیمت نسخه کوپه 75,300 و مدل کانورتیبل 81,400 یورو تعیین شده است.

ناگفته نماند در کنار B4 S، آلپینا از سری بروز شده B3 S نیز رونمایی کرد. همانطور که از نام این سری نیز مشخص است، اعضای آن بر اساس سری 3 ب ام و شکل گرفته و از توانایی های فنی و قیمت کمابیش مشابهی با خانواده B4 S برخوردار هستند.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arman
    arman | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کلا محصولات الپینا برای جاده مستقیم بهترن
    قوی تر و فنربندی نرم و جعبه دنده ۸ دنده زی اف
    اما نسخه های ام پاور یکمی خشک تر و ریسینگ ترن
    مثلا فنر بندی اصلاح شده و خشک تر و جعبه دنده دو کلاچه که سریع تر اما خشن تر از اتوماتیک معمولیه و حتی گزینه دستی هم بعضی مدلها برای حرفه ای تر ها دارن
    و باز پکیج کامپتیشن که حتی ام پاور ها بیشتر هم ریسینگ میکنه
    کلا الپینا ماشین نرم برای جاده و خیابون میسازه
    ام پاور یکمی خشک تر برای استفاده پیست و خیابون میسازه

مطالب پیشنهادی