ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی دلایل خود برای حذف جک هدفون از پرچمدار می 6 را شرح می دهد

با عرضه موبایل Mi 6 از سوی شیائومی، این کمپانی چینی هم مثل بسیاری دیگر از تولیدکنندگان موبایل، مسیر اپل را در پیش گرفت و جک 3.5 میلی متری هدفون را از پرچمدار تازه اش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

با عرضه موبایل Mi 6 از سوی شیائومی، این کمپانی چینی هم مثل بسیاری دیگر از تولیدکنندگان موبایل، مسیر اپل را در پیش گرفت و جک 3.5 میلی متری هدفون را از پرچمدار تازه اش حدف کرد. اگرچه این حرکت طی یک سال اخیر در میان تولیدکنندگان فراگیر شده، اما قشر اعظمی از مشتریان کماکان ترجیح می دهند به جای USB-C یا هدفون های وایرلس، از هدفون های سنتی تر استفاده کنند.

بعد از معرفی و عرضه شیائومی می 6، این سوال برای بسیاری پیش آمد که کمپانی چینی، چه دلیلی برای اتخاذ این تصمیم دارد. حالا کمپانی مورد اشاره بیانیه ای منتشر کرده و دلایل خود را شرح داده است:

اسمارت فون ها محصولاتی به شدت یکپارچه هستند و فضای داخلی آنها ارزشمند است. با حذف جک هدفون، ما می توانیم به فضایی برای دیگر قطعات مانند باتری بزرگتر دسترسی داشته باشیم. پخش صدا از طریق پورت USB Type-C در حال فراگیری است و کیفیت صدای بسیار خوبی به ارمغان می آورد.

باتری بزرگ مورد اشاره از سوی شیائومی، تنها 10.5 درصد از پرچمدار سال پیش کمپانی، یعنی می 5 بزرگتر است. می 6 به همراه ظرفیت باتری 3350 میلی آمپر ساعتی به دست مشتریان می رسد که نسبت به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می 5، احتمالا تفاوت چندان چشمگیری در عمر باتری ایجاد نخواهد کرد.

باتری بزرگ مورد اشاره از سوی شیائومی، تنها 10.5 درصد از پرچمدار سال پیش کمپانی بزرگتر است

ضمناً گفتنی است که سامسونگ هم با عرضه خانواده گلکسی اس 8 به همراه جک 3.5 میلی متری هدفون، نه تنها ظرافت دستگاه را حفظ کرد بلکه باتری 3000 میلی آمپری را نیز در اختیار مشتریان گذاشت که می تواند برای یک روز پر مشغله، کافی باشد.

البته شاید دلیلی که شیائومی به آن اشاره نکرده را بتوان دشواری تعبیه دوربین دوگانه در کنار جک هدفون تلقی کرد؛ اما بهرحال به نظر نمی رسد که تنها 350 میلی آمپر بیشتر، ارزش حذف جک هدفون و به دردسر انداختن کاربران را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • HazelNut
    HazelNut | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    چرا دلایل اپلو کسی زیر سوال نبرد ؟ دلایل اپل که فوق احمقانه بودن ! باز این ده درصد باتریش بهتر شده ایفون چی ؟ کناره‌هاشم که دگ ... ?

  • Dr.i.s
    Dr.i.s | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    دوستان فراموش نکنید سری پرچمدار شیائومی فرزند خلف اپل و سامسونگ هست و طبق قانون وراثت داروین هر فرزندی صفاف ظاهری و باطنی والدین رو در خودش ظاهر میکنه و سری پرچمدار شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست و فقط کافیه به صفات ظاهری و باطنی این گوشی نگاه کنید تا کاملا هویت این گوشی براتون آشکار شه. پس در کیفیت این برند هم شک نکنید و از صفاتش ایراد نگیرید و فقط چون در کشوری بزرگ شده که مردمش با ارزانی خو گرفته اند پس قیمت خیلی مناسبی رو در اختیار خریداران خودش قرار میده. من فن سامسونگ بودم و هستم اما برای این برند احترام قائل هستم چون برای خریداران خودش احترام قائل هست و کیفیت رو همراه با قیمت مناسب به مشتریان خودش ارائه میده. دوستان لطفا بجای تعصب با تعقل اخبار یک برند رو دنبال کنید. پیروز باشید

  • high end
    high end | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    نه تنها قطعا ارزششو داره بلکه اگر سامسونگ با ۳۰۰۰ میلی آمپر و صفحه ی 5.8 باتریش کافیه پس شیائومی با 3350 و صفحه 5.15 باتریش عالیه .لطفا با انصاف نظر بدید یعنی شما میگید اگه به یکی بگید باتری بهتر یا جک هدفون درحالی که با یک تبدیل کوچیک مشکلش حل میشه ولی برا باتری یا باید یه پاور بانک بگیری یا یه شارژر و سیم همراهت باشه کدومو انتخاب میکنه؟

    • احسان باباخان زاده
      احسان باباخان زاده | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اولا با وجود باتری 3000 میای آمپری، باتری های سامسونگ از بهترین ها هستند تو نگه داشتن شارژ و تو همین بررسی دیجیاتو هم از باتری هاش تعریف داده شد ک با بهبود های نرم افزاری و چیپست 10 نانومتری واقعا خوب دووم میارن و خیلی هم سریع شارژ میشن، اما برای شیائومی و جک 3.5 میلی متری هدفون قضیه فرق داره، با یک تبدیل میتونه مشکل رو حل کنه اما وقتی ک تبدیل بهش وصل باشه و بخوای باهاش موزیک گوش کنی دیگ نمیتونی در همون موقع شارژش کنی!! و در طول شارژش از گوش کردن موزیک محروم میشی

    • Destiny
      Destiny | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      من فقط در عجبم چطوری جک 3.5 اندازه یه باتری 350 میلی آمپری جا گرفته! به نظرم باتری رو بهونه کردن. البته باید اینرو هم در نظر بگیری که یه پورت از گوشی کم میشه که یعنی مثلا نمی تونی همزمان گوشی رو بزنی شارژ و آهنگ گوش بدی. در ضمن من یکی که از تبدیل متنفرم چون معمولا هم آسیپ پذیری بیشتر میشه و هم وقتی تبدیل رو در میاری نمیدونی کجا باید بذاریش! به شخصه ترجیح میدم یه هدفون یو اس بی بگیرم تا تبدیل. خلاصه نمیشه با قطعیت گفت کدوم بهتره ولی خب آره اگه مثلا حدف جک 3.5 نصف روز شارژ اضافی بده خوبه ولی اگه در حد یکی دو ساعت باشه نه.

    • دانیال
      دانیال | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      راس میگی اینا نمیدونم چشونه

  • Masoud Z3
    Masoud Z3 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بگو میخوام از اپل اسکی برم دیگه
    این چرت و پرتا چیه

    • Ali Dalirani
      Ali Dalirani | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      والا

    • pourya_ac
      pourya_ac | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اگه اطلاعاتتو بالا ببری میفهمی خود اپل حذف جک رو اسکی رفته

  • Ali Dalirani
    Ali Dalirani | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    والا پی10 داره اس8 داره جی6 داره xzp هم داره
    چرت گفته?

    • high end
      high end | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اپل نداره اچ تی سی که تو صدا حرف های زیادی برای گفتن داره هم نداره چون جک هدفون خیلی خیلی قدیمیه و به هر حال باید یه روزی تغییر کنه و با استاندارد های جدید هماهنگ بشه مثلا این که جک هدفون فقط توانایی انتقال صدا از یک طرف رو داره و نمیتونه دوطرفه کار کنه مثلا همون هدفون های یوسونیک اچ تی سی از یک طرف صدا صدای سونیک میفرسته و از یک طرف دیگر داده هاشو برای تحلیل به گوشی میفرسته تا با گوش کاربر هماهنگ بشه ولی جک 3.5 میلیب متری نمیتونه این کارو کنه .یا مثلا جک هدفون تا یه حدی میتونه انرژی رو تامین کنه و بیش از اون باید برقشو یا از یو اس بی یا از پریز تا مین کنه ولی یو اس بی تایپ سی در این مورد محدودیت خیلی کم تری داره.جدای این مسائل فنی تو دوره زمونه ای گوشی ها هر روز کوچکتر و باریکتر میشن حذف یا ادغام چند تا قسمت با هم برای افزودن چیز های دیگه منطقی و اگر امروز این اتفاق نیوفته بالاخره روزی خواهد افتاد و شرکت های زیادی نمیتون اونو تو محصولشون حفظ کنن این حرفا فقط برای سال های ابتداییه مثل این که تا پارسال سامسونگ دکمه فیزیکی داشت و نشانه ی قدبمی بودن نبود ولی امسال دکمه رو حذف کرد و روش کلی مانور داد و حالا میگه دکمه داشتن نشونه ی قدیمی بودنه اگر چه حذف دکمه مزایایی مثل بزرگ شدن صفحه نمایش و معایبی مثل جای بد حسگر اثر انگشت داره .ممنون

      • Ali Dalirani
        Ali Dalirani | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

        شیائومی گفته ک بخاطر باتری بزرگتر اینکارو کرده شما میگی برا کیفیت و مسائل دیگه
        شما از شیا بیشتر رو شیا حساسی?
        و تا اونجا ک من میدونم جک3.5 هم میتونه اطلاعات بگیره هم بفرسته مثل هندزفری های با قابلیت مکالمه ک صدا رو از گوشی میگیره و صدای شما رو ی گوشی منتقل میکنه
        و در ضمن اگه انقد خوبه پس چرا تو استودیوهای ضبط صدا استفاده نمیشه
        ن حذف دکمه ن حذف جک 3.5 نمیتونه منطقی باشه ب خودی خود و بیشتر برای پوشش دادن کم بودن پیشرفت تو صنعت موبایله

مطالب پیشنهادی