ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چری آریزو 5 الکتریکی معرفی شد؛ پیمایش 400 کیلومتر با یک بار شارژ

نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2015 میزبان یک کانسپت جذاب از کمپانی چری بود. این خودرو که آلفا 5 نام داشت، از طراحی جسورانه و اسپرتی برخوردار است و در واقع پیش نمایشی از سدان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

نمایشگاه خودروی شانگهای در سال 2015 میزبان یک کانسپت جذاب از کمپانی چری بود. این خودرو که آلفا 5 نام داشت، از طراحی جسورانه و اسپرتی برخوردار است و در واقع پیش نمایشی از سدان کامپکت آریزو 5 محسوب می شد.

چند ماه بعد و در نوامبر سال 2015، سرانجام آریزو 5 با تغییراتی جزئی نسبت به آلفا 5 در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی شد. نیرو بخش این خودرو در ابتدا یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بود که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور را داشت؛ بعدها موتورهای 1.2 و 1.5 لیتری توربو نیز به لیست پیشرانه های این سدان چینی اضافه شدند که به ترتیب قدرتی برابر با 132 و 145 اسب بخار دارند.

در ماه مارس امسال کمپانی چری تصمیم گرفت نسخه اسپورت آریزو 5 را برای بازار چین تولید کند.

این نسخه به قدرتمندترین موتور موجود (1.5 لیتری توربو) مجهز شده و تفاوت هایی را در ظاهر دارد که از جمله آنها می توان به مواردی مثل سپر جلوی اسپرت، رکاب های جانبی، رینگ های آلیاژی جذاب، کالیپرهای ترمز و کابین قرمز رنگ و همچنین اسپویلر عقب اشاره کرد.

حال با گذشت دو ماه از ارایه آریزو 5 اسپرت، خبر می رسد که کمپانی چری نسخه الکتریکی این خودرو را نیز برای بازار چین تدارک دیده است.

بر اساس اطلاعات موجود پیشرانه در نظر گرفته شده، 122 اسب بخار قدرت و 276 نیوتن متر گشتاور تولید می کند و قادر است آریزو 5 الکتریکی را به حداکثر سرعت 152 کیلومتر در ساعت برساند.

باتری های این خودرو نیروی لازم برای پیمایش 410 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد تامین می کنند که در صورت عملی شدن این رقم بسیار نزدیک به استانداردهای جهانی است. این باتری ها از شارژ سریع پشتیبانی نموده و در عرض 30 دقیقه تا 80% پر می شوند.

اما نکته عجیب درباره آریزو 5e اینکه کابین آن تفاوت چندانی با نسخه های بنزینی نداشته و حتی به نظر می رسد از نشان دهنده های آنالوگ در آن استفاده شده است!

تنها تفاوت ظاهری نسخه الکتریکی با نسخه های بنزینی نیز فقط به یک حرف e سبز رنگ که بر روی صندوق و در کنار نام خودرو قرار دارد، خلاصه می شود!

آنطور که اعلام شده، آریزو 5 الکتریکی از ماه ژوئن امسال با قیمت تقریبی 100 هزار یوان (معادل حدودا 55 میلیون تومان) در بازار چین به فروش خواهد رسید.

شایان ذکر است نسخه بنزینی و پایه این خودرو مدتیست که در خیابان های کشور حضور دارد؛ در صورت فراهم شدن شرایط شاید روزی شاهد تردد نسخه الکتریکی نیز باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sepehri
    sepehri | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    کم کم درحاله پیشرفت هستن و تلاش میکنن برا بالابردن اقتصاد کشورشون و درسته هنوز خیلی فاصله دارن با خودروهای جهانی ولی هر چی میسازن از مونتاژه ایران باکیفیت تر هست ولی حیف هیچ ماشینی رو ما ایرانیها به قیمته جهانیش نمیتونیم سوار بشیم افسوس ......

  • armin
    armin | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    @alirezawolfتقلب میکنن این چینیا

  • iambhmn
    iambhmn | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    خدا کنه قیمت گذاری منصفانه بشه خیلی وقته منتظر همچین ماشینی هستم

  • Saeed_S22
    Saeed_S22 | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    همین 55 ملیون میاد تو ایران میشه 155 میلیون

  • alirezawolff
    alirezawolff | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶

    واقعا چه میکنن این چینی ها

مطالب پیشنهادی