ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل و بوش برای ساخت آیفون های بعدی همکاری می کنند

ماجرای شرکت Imagination Technologies و اپل را به خاطر می آورید؟ کوالکام و اپل را چطور؟ بخش نه چندان کوچکی از درآمد هر دو شرکت یاد شده به سفارش های اپل بستگی دارد و اخیراً خود Imagination ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

ماجرای شرکت Imagination Technologies و اپل را به خاطر می آورید؟ کوالکام و اپل را چطور؟ بخش نه چندان کوچکی از درآمد هر دو شرکت یاد شده به سفارش های اپل بستگی دارد و اخیراً خود Imagination Technologies در بیانیه ای خبر داده بود که اپل تا چند سال دیگر از وجود این شرکت بی نیاز می شود. کوالکام هم که درگیر جدال قضایی با اپل است و این مسئله روی روابط آنها تاثیر منفی دارد و این یعنی کم شدن سفارش اپل و کاهش درآمد کوالکام.

اما امروز پای شرکت دیگری در میان است؛‌ شرکتی به نام «InvenSense» که به احتمال زیاد تا کنون اسمی از آن نشنیده بودید. InvenSense کار تولید سنسورهای حرکتی آیفون را انجام می دهد ولی بر اساس گزارشی جدید، گفته می شود که اپل در پی جایگزین کردن شرکت آلمانی «بوش» برای تولید سنسورهای حرکتی است.

در همین رابطه، بلومبرگ گزارش می دهد که بیشتر درآمد شرکت InvenSense، از سفارشات اپل بوده است:

بر اساس گفته اشخاص مطلع، شرکت بوش موفق شده تا نظر اپل را برای ساخت برخی از سنسورهای حرکتی در آیفون جلب کند که همین موضوع می تواند تاثیرات منفی بسیاری روی درآمد InvenSense، تامین کننده اصلی این قطعات داشته باشد. بر اساس تحلیل های بلومبرگ، حدود ۶۰ درصد از درآمد InvenSense از محل سفارشات اپل کسب می شود.

استیو جابز، مدیر عامل اپل، وجود ژیروسکوپ در آیفون ۴ را با اجرای یک بازی در برابر حضار به نمایش می کشد.

منظور از سنسورهای حرکتی، ژیروسکوپ و شتاب سنج است. همانطور که احتمالاً می دانید، ژیروسکوپ باعث می شود تا موبایل هوشمند بتواند تشخیص دهد که به شکل عمودی یا افقی در دست گرفته شده، در حال لرزش بوده یا به جهتی خاص نشانه رفته شده است. شتاب سنج حرکت های دیگری را تشخیص می دهد. برای مثال حرکت از طرفی به طرف دیگر.

InvenSense مدتی است که به دنبال فروش کسب و کار خود بوده و اخیراً صحبت هایی مبنی بر فروش شرکتش به کمپانی TDK با مبلغ ۱.۳ میلیارد دلار داشته. در صورت از دست دادن بزرگترین مشتری اش، مشخص نیست که TDK همچنان مایل به خرید InvenSense خواهد ماند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    الان دقیقا موقعیییه که باید سامسونگ بیاد رو کار و invensense و Imagination رو یکجا بخره، فک کنم بهترین خرید قرن مییشه ،

  • amir baqdadi
    amir baqdadi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اپل داره با همه همکاری میکنه فقط مونده بیاد با GLX ما هم همکاری کنه !

    • farzad
      farzad | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

      ?????

مطالب پیشنهادی