ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماشین آلات رباتیک؛ راهکار ایلان ماسک برای هم تراز شدن ارزش تسلا با اپل

مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، آقای ایلان ماسک، باور دارد که شرکتش در آینده می تواند از نظر ارزش مالی هم تراز با اپل شود و به ارزش کلی ۷۰۰ میلیارد دلاری برسد. بر اساس ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا، آقای ایلان ماسک، باور دارد که شرکتش در آینده می تواند از نظر ارزش مالی هم تراز با اپل شود و به ارزش کلی ۷۰۰ میلیارد دلاری برسد. بر اساس گزارشات، تسلا تصمیم دارد به زودی در سه کارخانه خود در آمریکا، از ماشین آلات رباتیک پیشرفته و نرم افزارهای مرتبط با آنها استفاده کند تا کار تولید خودروی «مدل ۳» را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

یکی دیگر از کارخانه های تسلا که در کالیفرنیاست و ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار خودرو را دارد، اخیراً جهت بازسازی تعطیل شده و ایلان ماسک می گوید که تا پایان سال ۲۰۱۸ می تواند به ظرفیت واقعی خود یعنی ۵ برابر حالت قبلی برسد.

ماسک: اگر جای بقیه بودم، نمی دانستم چه باید بکنم!

ایلان ماسک در همین رابطه می گوید: «تصور می کنم کپی کردن این فرایند برای دیگر شرکت های سازنده خودرو بیش از حد دشوار باشد. راستش اگر جای آنها بودم، نمی دانستم چه باید بکنم.»

اما از آن سوی ماجرا، اپل تقریباً چیزی در داخل خاک آمریکا تولید نمی کند و سخت افزارهایش را از طریق قرارداد، توسط شرکت های دیگر می سازد. تسلا هم برخی از قطعات مورد نیازش را به این شکل تامین می کند. با این حال هر دو شرکت فروشگاه هایی زیبا دارند که کاربر می تواند به داخل آنها قدم گذاشته و سرویس مورد نظرش را دریافت کند.

ماسک در رابطه با هم تراز شدن ارزش تسلا با اپل می گوید: «اگر قادر باشیم برای ۱۰ سال پیاپی رشد ۵۰ درصدی کسب کنیم و سود ۱۰ درصدی داشته باشیم و همینطور نسبت P/E (نسبت قیمت به درآمد) ۲۰ داشته باشیم، ارزش کل شرکتمان برابر با ارزش امروز اپل یعنی ۷۰۰ میلیارد دلار خواهد بود که البته نیازمند سرمایه گذاری های بزرگ است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • 68peyman
    68peyman | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    "اپل تقریباً چیزی در داخل خاک آمریکا تولید نمی کند و سخت افزارهایش را از طریق قرارداد، توسط شرکت های دیگر می سازد."
    واقعا برای آمریکایی جماعت باید تاسف خورد ?

  • Metal
    Metal | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    شما همون سود ده درصد و محقق بكن من ميگم درست ميگي !
    اصلا سود پنج درصد !
    اصلا فقط سود بكن شما بعد بيا لاف بزن

  • M o h s e n
    M o h s e n | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ایلان ماسک :
    «تصور می کنم کپی کردن این فرایند برای دیگر شرکت های سازنده خودرو بیش از حد دشوار باشد. راستش اگر جای آنها بودم، نمی دانستم چه باید بکنم.»

    شاید کلیدی ترین جمله مقاله هم همین باشه!
    در نگاه اول ادعای آقای ماسک به قول ما ایرونا شاید "برداشتن سنگ بزرگ" باشه ولی اگر یه تحلیل و مقایسه جزئی داشته باشیم، میبینیم که تو چند سال اخیر، 1-چند رقیب برای اپل تراشیده شده ان؟ 2-چندتا کمپانی تونسته ان حتی نزدیک به امروزِ تسلا بشن و ایده هاشون رو از وضعیتِ "کانسپت" عبور بدن و واقعا به "تولید انبوه" بکشونن؟

    البته به نظرم اپل تا حد زیادی، آستانه پیشرفتش محفوظه و همواره یک فاصله معنادار و (نسبتا)تضمین شده با رقباش داره ولی شتاب رشد و هدفگذاری های بشدت متمرکز تسلا روی توسعه اتومبیل ها و اخیرا کامیون های خودران و از همه مهمتر، تور کردنِ یکی از بهترین ایده های آینده نگرانه با مارکتی مطمئن در دهه های آتی، برگ های برنده با ارزش تری محسوب میشن که چنین باور و اعتماد به نفسی رو در ماسک بوجود آورده ان.

مطالب پیشنهادی