ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تحقیقات اخیر کاهش فروش آیفون در سه ماهه نخست 2017 را تایید می کنند

جدیدترین اطلاعات به دست آمده از نهادی به نام CIRP در آمریکا که روی گرایشات مصرف کنندگان تحقیق می کند، صحبت های اخیر تیم کوک در رابطه با «کاهش فروش آیفون» در جلسه اعلام گزارش عملکرد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

جدیدترین اطلاعات به دست آمده از نهادی به نام CIRP در آمریکا که روی گرایشات مصرف کنندگان تحقیق می کند، صحبت های اخیر تیم کوک در رابطه با «کاهش فروش آیفون» در جلسه اعلام گزارش عملکرد مالی اپل را تایید می کنند.

طبق اطلاعات به دست آمده از این موسسه، آیفون 6 اس و 6 اس پلاس بیشترین سهم را در میان مدل های  فروخته شده دارند (برابر با 34 درصد) و بعد از این دو نیز آیفون 6 و نسخه پلاس آن قرار دارند که مجموعا 33 درصد از کل دستگاه های فروخته شده را به خود اختصاص داده اند. در مقابل اما آیفون 7 و مدل پلاس آن تاکنون توانسته اند 26 درصد از کاربران جدید را با خود همراه نمایند.

به گفته مایک لوین هم-بنیانگذار CIRP:

در سال گذشته، رشد میزان آیفون های جدید وارد شده به شبکه های ارتباطی آمریکا به میزان چشمگیری کم شده.

البته این نهاد برخی توضیحات احتمالی را هم در رابطه علل کاهش فروش آیفون ارائه کرده، هرچند که طبق گفته کوک این مساله تنها یک دلیل دارد و آن حجم بالای اطلاعات لو رفته از آیفون 8 و در نتیجه آگاه شدن کاربران از عرضه قریب الوقوع این موبایل است.

CIRP اعلام نموده که این موضوع می تواند سه دلیل مختلف داشته باشد؛ طولانی تر شدن چرخه مالکیت موبایل ها، کاهش چشمگیر افرادی که برای نخست تصمیم می گیرند از آیفون و اکوسیستم iOS بهره بگیرند و در نهایت بیشتر شدن وفاداری کاربران به اندروید.

افزایش وفاداری کاربران به اندروید در کاهش فروش آیفون موثر بوده

لازم به ذکر است که فروش آیفون گرچه با یک درصد کاهش روبرو بوده با این همه، درآمدهای اپل همان افزایش قابل انتظار را تجربه کرده که این مساله هم به خاطر بالا بودن میانگین قیمت آیفون در نتیجه محبوبیت بیشتر نسخه های پلاس آیفون بوده است.

نسخه های پلاس آیفون (6 پلاس، 6 اس پلاس و 7 پلاس) مجموعا 37 درصد از کل خریدهای کاربران را به خود اختصاص داده اند (برابر با 50 میلیون دستگاه) که در بازه زمانی مشابه سال قبل، یعنی 31 مارس 2017، این میزان برابر با 27 درصد بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مسعود
    مسعود | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    حرفی برای گفتن‌دیگه نداره، تو ایرانم‌واس کلاسش میخرن! اخه این چه کلاسیه دست همست؟ خزه

مطالب پیشنهادی