ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

آیا میزان حقوق دریافتی شما منصفانه است؟

در این روزها که اکثر افراد از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و مدعی می شوند که حقوقی کمتر از حد انصاف دریافت می کنند، بهتر است پیش از گرفتن وقت ملاقات با مدیر و ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

در این روزها که اکثر افراد از وضعیت اقتصادی گله مند هستند و مدعی می شوند که حقوقی کمتر از حد انصاف دریافت می کنند، بهتر است پیش از گرفتن وقت ملاقات با مدیر و صحبت پیرامون درخواست افزایش حقوق، دیدی واقع بینانه به میزان درآمد حال حاضر خود داشته باشید. برای این منظور موارد زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید به صورت منطقی تری نتیجه گیری کنید.

به چگونگی استخدام و آخرین گفتگو پیرامون دستمزدتان فکر کنید

چنانچه مدت زمان زیادی است که در شرکتی مشغول به کار هستید و تاکنون در مورد مسئله افزایش حقوق صحبت نکرده اید، بنابراین این احتمال می رود که فرصت های خود برای بالا بردن میزان درآمدتان را از دست داده اید.

همچنین باید توجه کنید که شرایط شرکت در زمان عقد قرارداد با شما چگونه بوده و چنانچه در دوران رکود اقتصادی به سر می برده و هم اکنون اوضاع بهبود پیدا کرده، از این رو به احتمال زیاد دستمزدی منصفانه دریافت نمی کنید.

جستجو در اینترنت و یا گفتگو با دیگران

با وجود آنکه صحبت در مورد حقوق دریافتی معمولاً امری ناخوشایند است اما می تواند اطلاعات مفیدی را در مورد دیگر افراد با شرایط کاری مشابه و میزان درآمدشان در دسترس شما قرار دهد. بهترین منبع برای این کار، همکاران شما هستند که دقیقاً شغلی مشابه چه در داخل شرکت شما و چه در کمپانی های رقیب دارند.

برای اینکار حتی می توان به فضای اینترنت و انجمن های گفتگو هم سری زد و در آنجا با افراد دیگر در مورد حقوق های دریافتی شان صحبت کرده و اطلاعات مورد نظر را دریافت کرد. اما باید این را هم در نظر بگیرید که برخی شرکت ها، کارمندان خود را از به اشتراک گذاشتن این داده ها با دیگران منع می کنند.

برای مصاحبه به شرکت های دیگر هم سر بزنید

یکی از بهترین روش ها برای اینکه متوجه شوید استعداد و مهارت های شما واقعاً چقدر ارزش دارند، گرفتن پیشنهادهای شغلی در شرکت های دیگر است. چنانچه حقوق پیشنهاد شده به مقدار قابل توجهی بیش از آن چیزی است که هم اکنون دریافت می کنید، بنابراین به احتمال زیاد در حال حاضر مطابق با حقتان دستمزد نمی گیرید. شما همچنین می توانید زمانی که از اختصاص یافتن آن موقعیت شغلی به خودتان مطمئن شدید، از آن برای افزایش حقوق در شرکت کنونی تان استفاده کنید.

مزایای شغلتان را در نظر بگیرید

زمانی که معتقد بودید حقوق دریافتی شما منصفانه نیست بهتر است دیگر پارامترهایی که در میزان درآمد شما به حساب نیامده اما حضور دارند را هم در نظر بگیرید. به عنوان مثال حق بیمه، انعطاف پذیری ساعات کاری، توانایی کار کردن از راه دور و غیره.

در همین رابطه «مارک بابیت»، بنیان گذار YouTern.com عنوان کرده که «برخی اوقات افراد نمی توانند تفاوت مزایا را از دلار و سنت ها تشخیص دهند. اگر می توانید به شرکت دیگری بروید و درآمد بیشتری کسب کنید اما مجبور باشید ساعات بیشتری را کار کنید و انعطاف پذیری کمتری هم داشته باشید، به شما بستگی دارد که کدام سبک زندگی برایتان ارزشمندتر خواهد بود.»

عملکردتان را در نظر بگیرید

واقع بین باشید و ببینید که آیا واقعاً کارمند مفیدی برای شرکت هستید یا خیر. اگر مکرراً بازخوردهای مثبتی از عملکردتان دریافت می کنید احتمالاً شانس خوبی برای افزایش حقوقتان خواهید داشت. اما چنانچه برای رسیدن به اهداف با مشکل مواجه می شوید، بنابراین بهتر است پیش از صبحت کردن در مورد افزایش حقوق، کمی بیشتر روی ضعف هایتان کار کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ⓈⓄⓁⒺⓎ
    ⓈⓄⓁⒺⓎ | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    ن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی