ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمجید فیل شیلر از دستیارهای صوتی و تقویت احتمال عرضه اسپیکر هوشمند سیری

شبکه خبری NDTV هند در حاشیه سفر فیل شیلر معاون ارشد بخش مارکتینگ اپل به این کشور، مصاحبه ای با وی داشته است که در ادامه به ذکر مهم ترین بخش های صحبت های وی می پردازیم. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

شبکه خبری NDTV هند در حاشیه سفر فیل شیلر معاون ارشد بخش مارکتینگ اپل به این کشور، مصاحبه ای با وی داشته است که در ادامه به ذکر مهم ترین بخش های صحبت های وی می پردازیم.

اصلی ترین بخش این مصاحبه به مدیریت اپ استور توسط شیلر، اکوسیستم توسعه دهندگان اپل، میزان استفاده از سوئیفت و نظر وی در رابطه با دستیارهای صوتی نظیر گوگل هوم و اکوی آمازون مربوط می شود.

البته که شیلر هیچگاه در مقام تمجید از محصولات رقیب بر نمی آید اما او در گفته هایش اظهار داشت که محصولات مذکور نیز در موقعیت هایی مفید واقع می شوند.

گفتنی است این مصاحبه ظاهرا در ماه میلادی قبل انجام شده اما NDTV تازه دیروز اقدام به انتشارش کرده است. این یعنی حرف های شیلر در رابطه با محصولات دستیار صوتی درست قبل از انتشار شایعه پیرامون معرفی قریب الوقوع اسپیکر سیری بوده است که گفته می شود در جریان WWDC رونمایی می گردد.

شیلر در مصاحبه های قبلی خود به شدت از اینترفیس های صوتی انتقاد کرده بود

جالب است بدانید که شیلر در مصاحبه ای که قبلا انجام داده بود به شدت از اینترفیس های صرفا صوتی انتقاد کرده و بر ضرورت ابداع ابزارهای بهره مند از نمایشگر تاکید نموده بود چراکه باور داشت این محصولات تجربه کاربری بهتری را ارائه می کنند.

شیلر در مصاحبه جدید خود مجددا روی این مساله تاکید کرده اما همزمان به موقعیت هایی اشاره نموده که در آنها تجربیات صرفا صوتی راحت تر هستند و از آن جمله از رانندگی یاد کرده است.

البته روشن است که شیلر ابدا قصد نداشته بگوید در آینده اپل محصولی را برای رقابت در فضای خانه های هوشمند عرضه می کند، با این همه فرصت را نیز مغتنم شمرده و به اکوی آمازون و گوگل هوم تاخته است.

روی سخن من هیچکدام از این دو نیستند و ابدا قصد این کار را ندارم. مادرم همیشه می گفت اگر حرف جالبی برای گفتن نداری اصلا حرف نزن.

در این مصاحبه، از شیلر در مورد سوئیفت هم سوال شده (زبان برنامه نویسی جدید اپل) که او اینطور پاسخ داده:

این زبان برنامه نویسی از آنچه فکر می کردیم موفق تر بود و با استقبال خوبی از سوی توسعه دهندگان روبرو شد. وی از توسعه دهندگان خواست که برای دریافت اطلاعات و جزئیات بیشتر در رابطه با تکامل سوئیفت و جهت گیری های آینده خبرهای WWDC را دنبال کنند چراکه خبرهای زیادی در راه است.

او همچنین از Swift Playgrounds تحت عنوان موفقیتی عظیم یاد کرده که به کودکان امکان یادگیری و به مدارس فرصت آموزش برنامه نویسی با کمترین هزینه را می دهد.

شیلر می گوید: هیجان زده کردن کودکان در مورد ساخت نرم افزار پیش از آنکه بزرگ تر شوند و در معرض فشارهای اجتماعی قرار بگیرند، باعث تنوع بخشیدن بر کارکنان شرکت ها می شود (به لحاظ جنسیتی، نژادی و با پیشینه های اقتصادی متفاوت).

به گفته او، اگر اشتیاق و میل به برنامه نویسی از همان سنین جوانی در افراد ایجاد شود آنگاه در آینده، جامعه برنامه نویسان تنوع بیشتری پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی