ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اریک اشمیت از مزایای هوش مصنوعی برای جامعه می گوید

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت روز جمعه در انجمن دانشگاه کلمبیا از هم گام شدن انسان با تکنولوژی و درس گرفتنش از انقلاب صنعتی گفت. وی در ادامه صحبت های خود گفت: معتقدم تکنولوژی هایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت روز جمعه در انجمن دانشگاه کلمبیا از هم گام شدن انسان با تکنولوژی و درس گرفتنش از انقلاب صنعتی گفت.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: معتقدم تکنولوژی هایی که هم اکنون ساخته می شوند باز هستند و هر کسی می تواند از آنها بهره بگیرد.

اشمیت این سخنان را در انجمن جهانی سیاست های دیجیتالی آینده مطرح کرد که در دانشکده امور بین الملل دانشگاه کلمبیا برگزار گردید و در حاشیه این انجمن اشمیت مصاحبه ای هم با پروفسور Merit Janow مدیرگروه دانشکده انجام داد و در رابطه با موضوعاتی نظیر جهانی سازی، اتوماسیون و هوش مصنوعی صحبت کرد.

اشمیت در خلال حرف هایش گفت:

ترس از اینکه پیشرفت در زمینه تکنولوژی برخی مشاغل را از میان می برد به لحاظ تاریخی هیچگاه نمود نیافته. برای نمونه 20 سال پیش مردم تصور می کردند دستگاه های ATM متصدیان امور بانکی را از کار بیکار می کند در حالی که اینطور نشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که علیرغم خودکار سازی فرایندها در دهه های اخیر، نرخ بیکاری در ده سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است.

نرخ بیکاری در ده سال گذشته به کمترین میزان خود رسیده است

او مدعی شد آنهایی که فکر می کنند اتوماسیون و دیگر پیشرفت ها در زمینه تکنولوژی اثراتی منفی به دنبال خواهند داشت، قطعا مزایای اقتصادی و بهره وری هایی که به واسطه پیشرفت تکنولوژی حاصل شده را فراموش کرده اند.

اشمیت در میان صحبت هایش به انقلاب صنعتی اشاره کرد که چطور مردم خود را با آن وفق داده اند و بعد مدعی شد که پیشرفت های تکنولوژیکی نیز همینگونه خواهند بود و به واسطه آنها مردم از هر زمان دیگری باهوش تر و کارامدتر شده اند.

رئیس هیئت مدیره آلفابت در پاسخ به انتقاد برخی که معتقدند انقلاب صنعتی و تکنولوژی های نوین با یکدیگر قابل قیاس نیستند هم گفت: باور این موضوع در صورتی ممکن است که بپذیریم مردم دیگر انطباق پذیر نیستند و خلاقیت خود را از دست داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی