ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روزانه بالغ بر 8000 بدافزار اندرویدی جدید کشف می شود

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از یک شرکت امنیتی به نام G Data هر 10 ثانیه بدافزار اندرویدی جدیدی کشف می شود و در نتیجه این شرکت پیش بینی کرده که در سال جاری میلادی، بالغ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

طبق جدیدترین گزارش منتشر شده از یک شرکت امنیتی به نام G Data هر 10 ثانیه بدافزار اندرویدی جدیدی کشف می شود و در نتیجه این شرکت پیش بینی کرده که در سال جاری میلادی، بالغ بر 35 میلیون فایل اندرویدی مخرب را مشاهده نماییم.

این میزان البته افزایشی قابل توجه را نسبت به سال قبل نشان می دهد اما تفاوت آنقدرها هم محسوس نیست چراکه در سال 2016، مجموعا 3246284 فایل اندرویدی مخرب کشف گردید.

طبق اعلام شرکت G Data، حفره های امنیتی در سیستم عامل اندروید مساله تازه ای نیستند و این موضوع در رابطه با دیگر سیستم عامل ها و نرم افزارها نیز صدق می کند. لذا انتظار می رود که شرکت های متعددی نظیر مایکروسافت، ادوبی و یا گوگل به صورت مستمر آپدیت های امنیتی مربوط به محصولات نرم افزاری خود را دست کم ماهی یک مرتبه منتشر نمایند. البته دارندگان دستگاه های پیکسل و نکسوس که این آپدیت ها را به صورت مستقیم از گوگل دریافت می کنند.

اما این حجم از بدافزارهای اندرویدی با در نظر داشتن تعداد افرادی که هم اکنون از اندروید نوقا استفاده می کنند بسیار خطرناک و البته نگران  کننده است.

نسخه های قدیمی تر اندروید با خطرات بیشتری همراه هستند

گفتنی است نسخه های قدیمی تر اندروید با خطرات بیشتری همراه هستند و علت هم این است که بسیاری حفره های امنیتی موجود در آنها هنوز هم کشف نشده اند و بسیاری از آنها آپدیت امنیتی دریافت نمی کنند.

در حال حاضر تنها 4.9 درصد از دستگاه های موبایل از اندروید 7.0 نوقا بهره می گیرند و این در حالیست که 6.0 درصد مارشملو و 32 درصد آبنبات چوبی را اجرا می کنند.

در انتها ذکر این نکته ضروری است که شرکت G Data در زمینه فروش آنتی ویروس فعالیت دارد و به همین خاطر روشن است که پررنگ جلوه دادن خطر بدافزارها برای آن قطعا منافعی را به دنبال دارد. مساله دیگر آنکه این بدافزارها برای افرادی که اپلیکیشن های مورد نیازشان را از وبسایت های مورد تایید گوگل دریافت می کنند بی خطر هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amir
    amir | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    تو اندروید این چیزا عادیه

مطالب پیشنهادی