ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین عمل پیوند سر انسان ممکن است اواخر سال 2017 به وقوع بپیوندد

عمل پیوند سر از یک شخص به شخص دیگر ممکن است همانند فیلم های ترسناک به نظر برسد اما در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند جان تعداد بسیاری از انسان ها را نجات دهد. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

عمل پیوند سر از یک شخص به شخص دیگر ممکن است همانند فیلم های ترسناک به نظر برسد اما در صورت موفقیت آمیز بودن می تواند جان تعداد بسیاری از انسان ها را نجات دهد. در همین راستا دانشمند عصب پژوه ایتالیایی با نام «سرجیو کاناورو» بیان کرده که ماه آذر یا دی سال جاری نخستین عمل جراحی پیوند سر را انجام خواهد داد.

گفتنی است «کاناورو» برای انجام عمل مذکور با «شیائوپینگ رن»، جراح عصب چینی همکاری خواهد کرد چرا که او به عمل پیوند سر ناآشنا نبوده و تاکنون آن را روی هزار موش مختلف انجام داده است اما باید اشاره کرد که هیچ کدام از آنها بیش از چند دقیقه نتوانسته اند زنده بمانند.

لازم به ذکر است طبق پیش بینی های انجام گرفته عمل پیوند سر حدوداً 36 ساعت به طول می انجامد. در ابتدا سر بیمار می بایست بسیار به دقت از نخاع جدا شود که این کار مهم ترین بخش این عمل است. سپس سر را به بدن اهداکننده منتقل کرده و می بایست نخاع را دوباره به آن متصل کرد که این قسمت عمل بسیار مشکل و سخت است.

گفته می شود «کاناورو» در عمل مورد اشاره از تکنیکی با بهره گیری از پلی اتیلن گلیکول استفاده می کند؛ ماده ای که به سبب توانایی اش در همجوشی غشای سلول های چربی دار شناخته می شود. در همین حین انتظار می رود «رن» تکنیک «کاناورو» را روی موش و میمون مورد آزمایش قرار دهد.

ناگفته نماند «والری اسپیدونوف» 30 ساله اهل روسیه، بیماری است که به نوعی سندرم آتروفی عضلانی نخاعی مبتلا شده و هم اکنون داوطلب نخستین عمل پیوند سر است، به این امید که زندگی اش دستخوش تغییر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عین فرانکشتاین

  • Nima Mazaheri
    Nima Mazaheri | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    بعید بدونم انجام بشه، درسته که بشر خیلی چیزا رو که ی زمانی ناممکن به نظر می رسیدن، ممکن کرده، اما این یه مورد واقعا به نظرم امکان پذیر نیست.
    اما باید دید چه پیش میاد ....

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی