ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پنج پروفایلی که باید از آن ها در مرورگر گوگل کروم استفاده کنید

انتخاب یک مرورگر خوب برای استفاده های روزمره همیشه آسان نیست. هر کدام شان مزیت ها و معایب خود را دارند که انتخاب میان آن ها را سخت تر می کند. اما غریب به اتفاق، ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۰۰

انتخاب یک مرورگر خوب برای استفاده های روزمره همیشه آسان نیست. هر کدام شان مزیت ها و معایب خود را دارند که انتخاب میان آن ها را سخت تر می کند. اما غریب به اتفاق، همگی گوگل کروم را روی سیستم های مان نصب کرده ایم. البته این موضوع را هم می دانیم که کروم با اختلاف، در صدر پر استفاده ترین مرورگرهای حال حاضر قرار دارد.

علاقه بسیار کاربران به این مرورگر می تواند دلایل زیادی داشته باشد. کروم ویژگی های منحصر به فرد و خاص بسیاری دارد و همین موضوع را می توان یکی از دلایل محبوبیت این مرورگر دانست. یکی از همین ویژگی ها هم قابلیت ساخت پروفایل های مختلف برای فعالیت های گوناگون است که در ادامه این متن می خواهیم بیشتر در ارتباط با آن صحبت کنیم.

پروفایل های گوگل کروم چه هستند؟

قابلیت ساخت پروفایل در گوگل کروم چیز جدیدی نیست. گوگل برای اولین بار این ویژگی را در سال ۲۰۱۱ با انتشار کروم ۱۶ معرفی کرد و ما از آن زمان تا کنون این فرصت را داشتیم که از این قابلیت خوب و کاربردی بهره مند شویم.

با این حال شاید این ویژگی از چشم بسیاری از ما دور مانده باشد و اغلب از آن خبر نداشته باشیم. ساخت پروفایل ها این ویژگی را در اختیار کاربران قرار می دهد که مرورگر خود را برای استفاده های خاص، بخش بندی کنند.

به عنوان مثال می توانید پروفایلی برای نیازهای کاری خود بسازید و روی آن افزونه ها و تنظیماتی را اعمال کنید که هنگام کار به آن ها احتیاج دارید. جالب است بدانید که تمامی پروفایل ها از یکدیگر مجزا هستند و تنظیمات یک پروفایل روی دیگری تاثیری نخواهد داشت.

علاوه بر این، پروفایل ها به طور مستقیم روی سرور های گوگل بارگزاری می شوند تا در هر مکان و زمانی دسترسی به آن ها ساده و بی دردسر باشد.

چطور یک پروفایل تازه برای گوگل کروم بسازیم؟

ساختن پروفایل برای کروم هم بسیار آسان است. به تنظیمات بروید و در بخش «People» روی کلید «Add Person» کلیک کنید. سپس تصویر و نامی برای پروفایل تازه خود در نظر بگیرید و قبل از اضافه کردن آن به لیست پروفایل های خود از فعال بودن گزینه «Create a desktop shortcut for this user» مطمئن شوید.

با روشن کردن ویژگی ذکر شده، میانبری از پروفایل ایجاد شده برای تان ساخته می شود که دسترسی به آن را ساده تر می کند. علاوه بر این از طریق خود کروم نیز می توانید به پروفایل های ساخته شده دسترسی پیدا کنید. کافیست روی کلید پروفایل ها در بالای سمت راست اپلیکیشن کلیک کنید تا لیست پروفایل های ساخته شده برای تان به نمایش درآید.

پنج پروفایل گوگل کروم که باید از آن ها استفاده کنید

برای آنکه بفهمید استفاده از پروفایل ها تا چه اندازه می توانند روند انجام کارها را برای شما آسان تر کنند، به معرفی پنج پروفایلی می پردازیم که استفاده از آن ها می تواند مزیت های بسیاری را در اختیارتان قرار دهد.

۱) پروفایل کاری

شاید بسیاری از ما برای استفاده های روزمره خود از چند مرورگر به طور همزمان استفاده کنیم. مثلا فایرفاکس را برای کارهای روزانه و گشت و گذار در اینترنت انتخاب کنیم و گوگل کروم را به امور کاری خود اختصاص دهیم. استفاده از این سیستم مشکلی برای تان ایجاد نمی کند.

اما شاید با خود بگویید که ای کاش می توانستم از کروم برای کارهای دیگر نیز به جز امور کاری استفاده می کردم. خوشبختانه با استفاده از پروفایل ها این امکان به وجود می آید که کروم خود را برای مصارف مختلف تقسیم کنید. یک پروفایل برای نیازهای کاری بسازید و افزونه های مورد استفاده خود را روی آن نصب کنید.

به عنوان مثال افزونه «Work Mode» می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با نصب افزونه های مورد نیاز یک محیط کاری خوب برای خود ایجاد و در هر زمانی از آن هنگام کار کردن استفاده کنید.

۲) پروفایل مخصوص سرگرمی های شخصی

یکی از کارهایی که بسیاری از ما هنگام استفاده از مرورگرها انجام می دهیم، بوکمارک کردن مطالب جالبی است که می خواهیم آن ها را بعدا مطالعه کنیم. اما استفاده زیاد از بوکمارک نیز محیطی آشفته را برای مرورگر رقم می زند که ممکن است دچار سردرگمی شود.

این مشکل هنگامی هم که بخواهید از مرورگر برای مصارف کاری استفاده کنید بیشتر دست و پا گیر می شود و می تواند اعصاب تان را خرد کند. برای جلوگیری از به وجود آمدن این وضعیت کافیست پروفایلی را به اینطور سرگرمی ها اختصاص دهید و صفحاتی را که می خواهید بعدا به سراغ شان بروید را در آن بوکمارک کنید.

۳) پروفایل شبکه ها اجتماعی

این روزها بسیاری از ما وقت زیادی برای شبکه های اجتماعی می گذاریم. حتی برخی از ما به داشتن یک پروفایل هم راضی نیستیم و به عنوان مثال سه حساب کاربری توییتر برای مصارف مختلف داریم. اما یکی از مشکلات داشتن چند اکانت مختلف، جا به جا شدن میان آن هاست.

مسلما با استفاده از یک مرورگر نمی توان چند حساب کاربری را به طور همزمان اداره کرد. به همین منظور اگر برای هر یک از حساب های کاربری تان یک پروفایل منحصر به فرد در نظر بگیرید می توانید به تمامی آن ها در یک لحظه دسترسی داشته باشید.

۴) پرفایل مسافرتی

ساختن پروفایل مسافرتی دو مزیت خاص در اختیارتان قرار می دهد. اول آنکه می توانید به راحتی تمامی بوکمارک های مسافرتی خود را به آن انتقال دهید و از آشفتگی بیش از حد مرورگر خود جلوگیری کنید.

دومین موضوع هم به پیدا کردن بلیط های ارزان تر مربوط می شود. بسیاری از وبسایت ها مسافرتی کوکی مرورگر کاربران را دنبال می کنند تا بتوانند آن ها را از تخفیفات بلیط های مسافرتی آگاه سازند.

به همین منظور بهتر است پروفایلی در خصوص امور مسافرتی بسازید و وبسایت هایی را که اغلب از آن ها بلیط خریداری می کنید را به بخش «Startup» پرفایل خود اضافه نمایید. با انجام این کار هر وقت سری به پروفایل مسافرتی خود بزنید از پایین ترین قیمت بلیط ها مطلع می شوید و می توانید خیلی سریع تر برای خرید اقدام کنید.

۵) پروفایلی پر از افزونه

یکی از جذابیت های استفاده از مرورگرهای امروزی، بهره گرفتن از افزونه های مختلف است. اما گفتنیست که نصب بیش از حد افزونه ها روی کروم باعث پایین آمدن سرعت آن می شود و کمی عملکردش را با مشکل رو به رو می سازد. خوشبختانه پروفایل ها در این مورد نیز می توانند چاره ساز شوند.

هر پروفایل قابلیت نصب افزونه خاص خود را دارد. به همین منظور می توانید برای امور مختلف، پروفایل های گوناگونی را بسازید و روی هر یک بیشمار افزونه برای دسترسی های آسان تر نصب کنید. این کار باعث می شود که گوگل کروم از حافظه رم و قدرت پردازنده سیستم شما کمتر استفاده کند و به عملکردش هنگام اجرای دستورات مختلف خدشه ای وارد نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eslami
    eslami | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    عالی بوددد دمت گرم خیلی دنبال این جور چیزی بودم

  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    راه حذف پروفایل رو هم بگین

مطالب پیشنهادی