ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

امارات یخ های قطبی را برای تامین آب آشامیدنی شهروندانش به خلیج فارس می آورد

امارات متحده عربی می خواهد برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش یک کوه یخی را از قطب جنوب به سرزمین های خود انتقال دهد. فراهم ساختن شرایط مورد نیاز حیات در میانه یک صحرای ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

امارات متحده عربی می خواهد برای تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش یک کوه یخی را از قطب جنوب به سرزمین های خود انتقال دهد.

فراهم ساختن شرایط مورد نیاز حیات در میانه یک صحرای خشک و بی آب و علف کار ساده ای نیست اما مقامات اماراتی ظاهرا در انجامش موفق بوده اند.

به تازگی یکی از شرکت های فعال در این کشور اعلام کرده که می خواهد با استفاده از روشی نه چندان معمولی آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندانش را فراهم نماید.

برنامه این است: انتقال یکی از کوه های یخی از قطب جنوب به خلیج فارس و استفاده از میلیون ها لیتر آب شیرین موجود در آن.

اداره ملی مشاوره امارات که دفتر اصلی اش هم در شهر مصدر ابوظبی قرار دارد اعلام کرده که برای این منظور تصمیم دارد بلوک های عظیم یخی در جزیره Heard واقع در هزار کیلومتری قطب جنوب را به سواحل امارات ببرد.

این بلوک های یخی طی یک سفر دور و دراز  (8800 کیلومتر آنطرف تر) به یکی از هفت شهر اصلی امارات به نام فجیره حمل می شوند.

هر کدام از این بلوک های یخی قادرند طی مدت 5 سال آب آشامیدنی مورد نیاز یک میلیون نفر را تامین کنند

طبق اعلام شرکت متصدی هر کدام از این بلوک های یخی قادرند طی مدت 5 سال آب آشامیدنی مورد نیاز یک میلیون نفر را تامین کنند. کل پروژه نیز بناست که از سال 2018 آغاز شود.

مدیر این کمپانی اعلام کرده که پیشتر مسیر انتقال را برای انجام بررسی های دقیق و عملیاتی بودن پروژه پشت سر گذاشته اند.

عبدالله محمد سلیمان الشیخ در رابطه با این پروژه که UAE Iceberg نام دارد گفت: شبیه سازی های ما نشان می دهند که این کار به یک سال زمان نیاز دارد. ما برنامه ریزی های لازم برای این منظور را انجام داده ایم و به این نتیجه رسیده ایم که بکسل کردن بهترین راهکار است.

در صورتی که این طرح عملیاتی شود، موفقیت دیگری در دفترچه دستاوردهای امارات متحده عربی ثبت می شود و آنگاه شاید مقامات این کشور به هدفشان که همانا پیشرو بودن در هر حوزه ایست نزدیک تر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    روانیا چرا کامنت منو پاک کردید؟ چیز بدی که نبود.

  • عبدالله
    عبدالله | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

    باید دید آیا این کار برای زمین خطرناک نیست؟ هرچند بعید می‌دونم قانونی در این باره نباشه، اگه نیست هم به زودی خواهند گذاشت چون اگه همه شروع به این کار بکنن قطعا تاثیر گذار می‌شه. اما درباره دبی و پول این حرفها فکر می کنم دوستان همون تصور پول نفتی رو درباره دبی دارن. باید بگم دبی درآمد نفتی چندانی نداره و بالای نود درصد درآمدش از طریق تجارت و توریسم هست. دلیل بعضی کارهاشون هم دقیقا جلب توجه هست برای توریسم. امارات همونطور که از اسمش مشخصه یک اتحاد فدرال از چند امارت هست که این وسط نفتی‌ترین و ثروتمندترینش امارت ابوظبی هست. در آغاز تاسیس قطر هم بخشی از این امارات متحده بود ولی بعدا جدا شد. ابوظبی صاحب صندوق ذخیره‌ی بسیار عظیمی است که البته بعضی وقتها در بحران ها به دیگر امارات کمک می کند اما اینطور نیست که مثلا دبی کاملا به ابوظبی متکی باشد. حتی شما سری به یکی از همین امارات یعنی عجمان بزنید که به دبی و شارقه چسبیده با کوچه های خاکی و زندگی سطح پایینی مواجه می‌شین که کاملا با تصورتان در تفاوته. و اصلا شما بگین ثروت نفتی، مگر لیبی ثروت نفتی نداشت؟ صرف داشتن ثروت نفتی دلیل بر ثروت مردم اون سرزمین نیست.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی