ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گجت آینده شما احتمالاً نیازی به امواج رادیویی مستقل ندارد

هر گجت بی سیمی، دست کم یک فرستنده و دریافت کننده امواج رادیویی درون خود دارد اما مشکل امواج رادیویی این است که حجم باتری گجت را به سرعت تمام می کنند. این موضوع در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

هر گجت بی سیمی، دست کم یک فرستنده و دریافت کننده امواج رادیویی درون خود دارد اما مشکل امواج رادیویی این است که حجم باتری گجت را به سرعت تمام می کنند. این موضوع در ابزارهایی که به شکل مداوم آنها را شارژ می کنیم کمتر اهمیت پیدا می کند ولی مصرف بالای انرژی گجت هایی که به پلتفرم اینترنت اشیا متصل می شوند گاهی می تواند باعث سختی استفاده از آنها شود.

این نوع گجت ها اندازه کوچکی دارند و بخش کمی از فضای داخلی آنها می تواند به باتری اختصاص داشته باشد؛ در نتیجه امواج رادیویی ارسالی یا دریافتی به سرعت باتری آنها را کاهش می دهند.

برای حل این مشکل، احتمالاً پژوهشگران موسسه «Disney Research» راهکار مناسبی یافته اند و می خواهند به طور کلی قید امواج رادیویی مرسوم را در گجت های وابسته به اینترنت اشیا بزنند.

امواج رادیویی موجود در محل به جای استفاده از سنسورهای پرمصرف 

پژوهشگران موسسه یاد شده موفق به توسعه نوعی تکنولوژی شده اند که برای ارتباط، از امواج رادیویی محیطی استفاده می کند. این روش به وسیله یک سنسور بسیار کم مصرف مدیریت می شود و از امواجی که در محیط وجود دارند به عنوان یک بستر انتقال استفاده می کند. تفاوتی ندارد که این موج ها و تشعشعات از موبایل شما منتشر می شوند یا یک برج مخابراتی بزرگ در نزدیکی آن محل. در آزمایش این روش، پژوهشگران موفق شده اند تا سیگنال هایی با برد ۵۰ متر را ارسال کنند.

طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم به زودی، این ساز و کار را در گجت های آینده ببینیم چرا که در هر صورت باید سیگنال های دیگری هم وجود داشته باشد که دستگاه قادر به کار کردن به چنین شیوه ای باشد. از طرفی این روش در مکان های کم تراکم کارکردی ندارد چراکه در چنین فضاهایی، سیگنال زیادی وجود ندارد که سخت افزار بتواند از طریق آنها، امواج خود را مدیریت کند.

این پژوهش، بیشتر برای فضایی خانگی یا اداری مفید است، یا مکان های دیگری که درصد استفاده از ابزارهای الکترونیکی به شدت بالاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی