ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار دوباره حمله فیشینگ اخیر اندیشیده است

چنانچه پیگیر خبرهای دنیای تکنولوژی بوده باشید حتماً می دانید که در اواخر هفته گذشته، ایمیل های فیشینگی تحت عنوان دعوتنامه Google Docs به صورت گسترده به دست کاربران رسید که مقداری نگران کننده به نظر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

چنانچه پیگیر خبرهای دنیای تکنولوژی بوده باشید حتماً می دانید که در اواخر هفته گذشته، ایمیل های فیشینگی تحت عنوان دعوتنامه Google Docs به صورت گسترده به دست کاربران رسید که مقداری نگران کننده به نظر می رسید. حال گوگل اطلاعاتی از حمله اخیر را در اختیار افراد قرار داده و بیان کرده که چگونه در آینده جلوی این چنین وقایعی را خواهد گرفت.

گفتنی است بر اساس اطلاعات دریافت شده، گوگل قصد دارد تا قوانین سخت گیرانه تیری را برای احراز هویت اپلیکیشن های شخص ثالث در پیش بگیرد و از این رو بتواند به شکلی جدی داده ها و اطلاعات درخواست شده برنامه ها از شما را تحت نظارت خود قرار دهد.

گوگل قوانین سخت گیرانه تیری را برای احراز هویت اپلیکیشن های شخص ثالث در پیش می گیرد

البته بد نیست بدانید که غول جستجوی اینترنتی هم اکنون به قابلیت های ضد فیشینگ متعددی نظیر شناسایی و تشخیص مبتنی بر یادگیری ماشین، Safe Browsing، اسکن فایل های پیوست شده به ایمیل ها و موارد امنیتی دیگر برای تحت نظر قرار دادن لاگین های مشکوک به حساب های کاربری مجهز است.

لازم به ذکر است طبق ادعای گوگل، حمله مورد اشاره تنها کمتر از 0.1 درصد از کاربران را تحت تأثیر قرار داده است، با این حال چنانچه تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از تکرار دوباره آن صورت نگیرد، می تواند در طی ساعات اولیه فراگیر شده و کاربران بسیاری را به دام خطر بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Armin Hop
    Armin Hop | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

    سخت گیرانه تیری

مطالب پیشنهادی