ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساخت نخستین فیلترهای عکاسی ND و GND از جنس تمپرد گلس

تمپرد گلس ها امروزه در حوزه های مختلف از تلفن های همراه گرفته تا شیشه اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند اما حالا استارتاپی به نام «Breakthrough Photography» از این گلس ها برای توسعه ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

تمپرد گلس ها امروزه در حوزه های مختلف از تلفن های همراه گرفته تا شیشه اتومبیل ها مورد استفاده قرار می گیرند اما حالا استارتاپی به نام «Breakthrough Photography» از این گلس ها برای توسعه فیلترهای عکاسی بهره برده و ادعا می کند که نخستین فیلترهای عکاسی ND، GND و CPL از جنس تِمپِرد گلس (یا همان شیشه سکوریت) را تولید کرده است.

گفتنی است استارتاپ مورد بحث از فیلتر X4 GND به عنوان سخت ترین و شفاف ترین در نوع خود یاد کرده که قرار است در دو نسخه 2 استاپ و 3 استاپ روانه بازار شود. علاوه بر آن یک فیلتر معکوس 3 استاپ هم در خط تولید آنها قرار خواهد گرفت.

همچنین محصول دیگر این استارتاپ، فیلترهای ND است که برای کاهش نور ورودی به سنسور دوربین مورد استفاده قرار می گیرند و همانند فیلتر X4 GND تأثیری روی رنگ ها نخواهد داشت. این محصول هم به نظر می رسد در استاپ های یک تا ده و با ابعاد 100 و 150 میلی متر مربع عرضه شود.

استارتاپ مذکور از کیفیت ساخت محصولات خود اطمینان خاطر داشته و گارانتی 25 ساله را برای آنها در نظر گرفته است

لازم به ذکر است هر دو محصول مذکور از گلس Schott B270 ساخت آلمان بهره می برند که به معنی مقاومت بیشتر آنها در برابر ضربه بوده و از همین رو استارتاپ «Breakthrough Photography» گارانتی 25 ساله را برای آنها در نظر گرفته است.

علاوه بر آنها فیلتری هم با عنوان Dark CPL راهی بازار خواهد شد که از ترکیب فیلتر ND و CLP تولید شده است. این استارتاپ با ترکیب قابلیت کنترل انعکاس فیلترهای CLP و کاهش دهنده نور ورودی فیلترهای ND توانسته محصولی ارائه کند که افکت مورد نظر را روی لنزهای 16 میلی متری بدون «وینیتینگ» ثبت کند.

این فیلترها هم اکنون از طریق وبسایت کیک استارتر با قیمت 149 دلار به فروش می رسند که انتظار می رود در زمان ورود به بازار، برچسبی معادل با 159 تا 199 دلار داشته باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza sadeghi
    reza sadeghi | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    چیزی که مدت‌ها منتظرش بودیم ?

مطالب پیشنهادی