ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برنامه ریزی سیستم حمل و نقل سان فرانسیسکو برای اتکای کامل بر انرژی های تجدیدپذیر

استفاده از ترن ها و قطارها به خودی خود باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود، با این حال سیستم حمل و نقل قطاری منطقه خلیج سان فرانسیسکو برنامه های تازه خود را معرفی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۵

استفاده از ترن ها و قطارها به خودی خود باعث کاهش آلودگی های زیست محیطی می شود، با این حال سیستم حمل و نقل قطاری منطقه خلیج سان فرانسیسکو برنامه های تازه خود را معرفی کرده که حتی در این مسیر فراتر قدم خواهند برداشت.

بر این اساس سیستم BART قانونی را معرفی کرد که به موجب آن به تدریج به سمت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر روی خواهند آورد. طبق خبرهای منتشر شده، تا سال 2025 حداقل نیمی از انرژی مورد نیاز قطارهای منطقه مذکور از انرژی های تجدیدپذیری تأمین خواهد شد که 90 درصد از آن از منابع با نرخ آزادسازی صفر و یا خیلی کم گاز CO2 تهیه می شوند. علاوه بر آن سیستم مذکور تا سال 2045 تنها بر انرژی تجدیدپذیر متکی خواهد بود.

این سیستم از سال 2045 تنها بر انتژی سبز متکی خواهد بود

لازم به ذکر است این انقلاب در تأمین انرژی های مورد نیاز دستاوردی نیست که در طول یک شب به دست آید و هر بهبودی در زمینه مورد اشاره می تواند تأثیرات شگرفی را بر محیط زیست و اقتصاد گذارد.

گفتنی است در حال حاضر سامانه حمل و نقل BART، انرژی بیش از یک شهر کوچک چند ده هزار نفری مصرف می کند (بیش از چهارصد هزار مگاوات در سال) بنابراین حتی رسیدن به هدف سال 2025 هم بسیار کمک کننده خواهد بود.

ناگفته نماند سامانه حمل و نقل BART در نظر دارد تا هم قطارها و ترن هایش را بر پایه انرژی سبز استوار سازد و هم زیر ساخت هایش را.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی