ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیقات جدید: حادثه هسته ای فوکوشیما بر همه ساکنین زمین تاثیر داشته است

۱۱ مارس ۲۰۱۱ بود که بزرگترین فاجعه اتمی تاریخ در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما به وقوع پیوست. از آن زمان بیش از ۵ سال سپری می شود اما دانشمندان به تازگی خبر داده ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

۱۱ مارس ۲۰۱۱ بود که بزرگترین فاجعه اتمی تاریخ در نیروگاه هسته ای شماره یک فوکوشیما به وقوع پیوست. از آن زمان بیش از ۵ سال سپری می شود اما دانشمندان به تازگی خبر داده اند که این اتفاق تاثیراتی بر تمام ساکنین کره زمین داشته است.

پس از انجام آزمایشات نهایی برای رسیدن به این پاسخ که واقعاً حادثه فوکوشیما چه تاثیری روی افراد داشته، موسسه ای نروژی بالاخره به این سوال پاسخ داده و خبر می دهد که سهم هر فرد از میزان تشعشعات چقدر بوده است.

بر اساس تحقیقات این گروه و داده های به دست آمده، ۸۰ درصد از تشعشعات اولیه به آب و یخ های اقیانوس منتقل شده که در ادامه به قطب جنوب یا شمال رفته اند. اما در ازای میزان باقی مانده، هر شخصی که روی زمین زندگی می کند معادل یک دهم میلی سیورت از تشعشعات را دریافت کرده، که تقریباً برابر است با انجام یک آزمایش X-ray برای هر فرد.

سهم شما از تشعشعات حادثه فوکوشیما: یک دهم میلی سیورت

با این حساب، میزان تشعشعات از نیروگاه هسته ای فوکوشیما احتمالاً تاثیری بر روی نسل بشر نخواهد داشت. به عنوان مقایسه، در صورتی که بدن هر فرد در یک دوره یک ساله میزان تشعشعاتی برابر با ۳.۶۵ میلی سیورت دریافت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و می توان دید که میزان تابشی که از فاجعه هسته ای مورد بحث به هر شخص رسیده، بسیار ناچیز است.

«نیوساینتیست» در همین رابطه می نویسد با هر آزمایش «سی تی اسکن» که فرد انجام می دهد، در برابر تابش و اشعه ای ۱۵ میلی سیورتی قرار می گیرد. این در حالیست که پیشتر ثابت شده که بیماری های مرتبط با این تابش ها، بر اثر قرار گرفتن افراد در برابر تشعشعاتی با قدرت بالاتر از ۱۰۰۰ میلی سیورت به وجود می آید.

البته طبیعتاً افرادی که در نزدیکی محل حادثه حاضر بوده اند، تشعشعاتی به مراتب بالاتر از یک دهم میلی سیورت را دریافت کرده اند اما دانشمندان اکنون باور دارند که اگرچه سایر ساکنین زمین هم در معرض این تشعشعات قرار گرفته اند، اما مقدار آن ناچیز بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • M. Chapdast
    M. Chapdast | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    اینم از سهم من و شما از ژاپن
    حالا باز اون ژاپنه و پیشرفته
    حالا حساب کن اگه تو ایران همچین نیروگاه هایی باشه چه حوادثی که برای جهان پیش نمیومد.
    برای مثال حادثه چند ماه پیش قطار یاد اوری میکنم
    یا همین انفجار معدن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی