ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری فیسبوک و یک استارتاپ کوچک برای توسعه و ساخت پهپادهای اینترنتی

اواخر فروردین ماه در دیجیاتو خواندید که فیسبوک مشغول توسعه هلیکوپتری کوچک است که می تواند در مواقع اضطراری به پرواز درآمده و دسترسی به اینترنت را در مناطقی خاص مهیا سازد. حالا خبر می ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اواخر فروردین ماه در دیجیاتو خواندید که فیسبوک مشغول توسعه هلیکوپتری کوچک است که می تواند در مواقع اضطراری به پرواز درآمده و دسترسی به اینترنت را در مناطقی خاص مهیا سازد. حالا خبر می رسد که کمپانی مذکور برای توسعه پهپاد خود با استارتاپ «اِوِرفلای» (Everfly) همکاری می کند که سابقه خوبی در حوزه رباتیک دارد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده استارتاپ مورد اشاره زیرمجموعه ای از کمپانی Otherlab بوده و متشکل از پنج نفر است. همچنین نکته دیگر در مورد «اِوِرفلای» این است که مدیر اجرایی آن «Mikell Taylor» بوده که پیش از این در شرکت «Bluefin Robotics» روی توسعه ربات های زیردریایی خودکار فعالیت می کرده است.

استارتاپ «اِوِرفلای» سابقه خوبی در حوزه رباتیک دارد

همچنین باید اشاره کرد که «اِوِرفلای» تیم توسعه دهنده پروژه پهپادهای کاردبورد یک بار مصرف «دارپا» هم بوده که دست راست توسعه دهنده فناوری های ارتش آمریکاست. اما حالا همکاری فیسبوک با استارتاپ مورد بحث قرار است به توسعه درون هایی ختم شود که غول شبکه های اجتماعی از آن با عنوان «Tether-tenna» یاد کرده و قرار است اینترنت را به مناطق بحران زده برساند.

گفتنی است پهپاد هلیکوپتر مانند به نمایش در آمده در خلال کنفرانس F8 فیسبوک، روی بدنه خود نام «اِوِرفلای» را یدک می کشیده که خود گواهی بر همکاری این دو شرکت است. درون مذکور که طول بال هایش به 4.3 متر می رسد وزن کمی داشته و در تست های اولیه موفق شده تا برای 24 ساعت در هوا پرواز کند که نسبت به نمونه های مشابه، رقمی شگفت انگیز است.

البته ناگفته نماند که این نخستین تجربه فیسبوک در زمینه توسعه پهپاد برای رساندن اینترنت به نقاط دوردست نبوده و پیشتر نیز آنها درون اینترنتی «Aquila» را توسعه داده بودند که در نخستین پرواز آزمایشی خود با سقوط مواجه شده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی