ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آی بی ام حمایت خود را از پروتکل NVMe برای ذخیره سازی و انتقال داده اعلام کرد

آی بی ام امروز اعلام کرد که توسعه راهکارهای ذخیره سازی جدید بر پایه حافظه های NVMe را آغاز کرده و از دیگر فعالان این صنعت نیز می خواهد چنین روشی را برای انتقال هرچه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

آی بی ام امروز اعلام کرد که توسعه راهکارهای ذخیره سازی جدید بر پایه حافظه های NVMe را آغاز کرده و از دیگر فعالان این صنعت نیز می خواهد چنین روشی را برای انتقال هرچه سریع تر داده ها به کار گیرند. این غول تکنولوژی در بیانه خبری خود اظهار داشت پروتکل «حافظه غیر فرار اکسپرس» (NVMe) به زودی جایگزین استانداردهای رابط کنونی ذخیره سازهای خشک (Solid State) یعنی SAS و SATA می شود تا بتواند نیاز روزافزون کاربران کنونی را برآورده سازد.

اکنون سالهاست که از دوران فلاپی دیسک ها، درایوهای عظیم الجثه و پیشرفت مگابایتی در حوزه کامپیوترهای خانگی عبور کرده ایم. امروزه فضاهای ابری (کلاود) و کلان داده، به طور گسترده در حوزه کسب و کار استفاده می شوند و گجت های خانگی به سطح ذخیره سازی چند ترابایت داده رسیده اند، بنابراین نیاز به پروتکل های جدید انتقال داده بیش از هر زمانی حس می شود.

به همین دلیل IBM امیدوار است با توسعه راهکارهای مبتنی بر NVMe توانایی افزایش سرعت انتقال داده با حداقل تأخیر ممکن حاصل گردد، ضمن اینکه راه برای پیشرفت های بیشتر نیز باز شود. حمایت این شرکت معتبر می تواند خیال دیگر سازندگان را نسبت به فعالیت در این حوزه راحت سازد.

گفتنیست NVMe از انتقال داده به صورت موازی و پردازش همزمان در دیوایس های مختلف شبکه استفاده می کند و برخلاف دیگر پروتکل ها، به چندین کانال محدود نیست. به عنوان مثال استاندارد AHCI از یک صف درخواست داده با حداکثر 32 فرمان پشتیبانی می کند، اما در NVMe تعداد صف ها به 65535 عدد و تعداد فرمان در هر صف نیز به 65536 مورد می رسد، در نتیجه مشکل ازدحام و تأخیر دسترسی تحت این استاندارد به مراتب پایین تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی