ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نقش خطوط تلفن ثابت در آمریکا روز به روز کمرنگ تر می شود

بیشتر منازل مسکونی در ایالات متحده، خطوط تلفن ثابت خود را قطع کرده و برای برقراری ارتباط از شبکه های موبایلی استفاده می کنند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) به تازگی گزارش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

بیشتر منازل مسکونی در ایالات متحده، خطوط تلفن ثابت خود را قطع کرده و برای برقراری ارتباط از شبکه های موبایلی استفاده می کنند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) به تازگی گزارش سالانه خود را منتشر ساخته که نشان می دهد در حال حاضر 50.8 درصد از خانوارهای آمریکایی تنها از ارتباط وایرلس استفاده می کنند.

در بین موارد باقی مانده، 39.4 درصد از خانواده ها هم ارتباط موبایلی و هم خطوط ثابت تلفنی را در اختیار دارند، و فقط 6.5 درصد تنها از خطوط تلفن ثابت بهره مند هستند. جالب است بدانید 3.2 درصد از خانوارهای آمریکایی هیچگونه ارتباط تلفنی موبایل یا ثابت ندارند.

این آمار و ارقام به خوبی نشان می دهد آمریکایی ها با سرعت هرچه بیشتر، خطوط ثابت تلفن را به دست فراموشی سپرده اند. حدود 10 سال قبل فقط پانزده درصد از منازل ایالات متحده به ارتباط موبایلی متکی بودند، اما این رقم به سرعت افزایش پیدا کرده و نقش تلفن های همراه روز به روز برجسته تر شده، تا جایی که اکنون موبایل ها به ابزار ارتباطی اصلی مردم تبدیل شده است.

اکثر کاربرانی که فقط از تلفن همراه استفاده می کنند، در دهه های سوم و چهارم زندگی خود قرار دارند

در این تحقیق همچنین مشخص شده که بیش از 70 درصد بزرگسالان بین 25 تا 34 ساله در ایالات متحده فقط از شبکه موبایل و ارتباطات بیسیم استفاده می کنند. بزرگسالانی که فرزند دارند، بیشتر از خانوارهایی که در آنها کودک به چشم نمی خورد، به ارتباطات بیسیم متکی هستند. البته در این آمار، نباید نقش درآمد را هم نادیده گرفت. در تحقیق فوق مشخص شده بزرگسالانی که از نظر درآمد در نزدیکی خط فقر یا پایین تر از آن قرار دارند، بیشتر از دیگران به شبکه های موبایل وابسته هستند و این وضعیت در خانواده های متمول تر به چشم نمی خورد.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که حتی حضور خط تلفن ثابت در منازل به معنای استفاده از آنها نیست، چون بسیاری از اپراتورهای آمریکایی بسته های خدماتی شامل خط تلفن ثابت، اینترنت و محتوای تلویزیونی را به صورت یکجا به کاربران ارائه می دهند و شاید اکثر خانواده ها برای برخورداری از اینترنت، به ناچار خط تلفن ثابت را خریداری می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mohsen
    mohsen | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    از لحاظ مضرات امواج معلومه که ثابت بهتره ولی از لحاظ راحتی و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی