ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکه تازی آمازون در بازار اسپیکرهای هوشمند در سال 2017 هم ادامه خواهد یافت

به نظر می رسد آمازون در حوزه اسپیکرهای هوشمند رقیبی را پیش رویش نمی بیند؛ مؤسسه تحقیقاتی eMarketer در جدیدترین پیش بینی خود می گوید در سال 2017 بالغ بر 70.6 درصد از فروش کل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

به نظر می رسد آمازون در حوزه اسپیکرهای هوشمند رقیبی را پیش رویش نمی بیند؛ مؤسسه تحقیقاتی eMarketer در جدیدترین پیش بینی خود می گوید در سال 2017 بالغ بر 70.6 درصد از فروش کل این بازار در ایالات متحده به دستگاه های مجهز به الکسا یعنی اکو و اکو دات یا محصولات آینده این کمپانی خواهد رسید.

تعدد کل کاربران اسپیکر هوشمند در سال 2017 با افزایش دو برابری به 35.6 میلیون نفر می رسد

با این حساب، آمازون را باید یکه تاز بی چون و چرای صنعت بلندگوهای هوشمند خانگی دانست. گوگل هوم که کم و بیش قابلیت های مشابهی را با استفاده از اسیستنت ارائه می دهد، تنها 23.8 درصد از این بازار سهم خواهد داشت. این ارقام در حالیست که تقاضا برای بلندگوهای مبتنی بر فرامین صوتی به طور کلی افزایش زیادی را تجربه می کند و انتظار می رود که در سال 2017 تعداد کاربران اینگونه دستگاه ها به دو برابر افزایش یافته و به رقم 35.6 میلیون برسد.

متأسفانه آمازون هیچگاه آمار دقیقی از فروش اسپیکرهای هوشمند مجهز به الکسا نمی دهد. با این حال آنها اعلام کردند که به علت محبوبیت فوق العاده محصولاتشان، گاهی اوقات در روند تولید و عرضه با مشکل مواجه می شوند. شرکت تحلیل بازار RBC Capital Markets پیش بینی می کند تا سال 2020 بیش از 10 میلیارد دلار سود از طریق فروش اکو و سفارشات دریافت شده از آن نصیب آمازون خواهد شد.

بازار اسپیکر خانگی گوگل هوم همچنان در حال گسترش است

لازم به ذکر است که بازار گوگل در حوزه اسپیکرهای هوشمند نیز روند رو به رشد خوبی دارد. سطح آگاهی مصرف کنندگان از این برند و به خصوص بلندگوی خانگی هوم در حال حاضر به 80 درصد محصولات آمازون رسیده، در حالی که محصولات مبتنی بر الکسا مدت زمان بسیار بیشتری در بازار حضور داشته اند.

گفتنیست حضور دیگر بازیگران مطرح عرصه فناوری از جمله اپل با اسپیکر هوشمند مجهز به سیری، و مایکروسافت با دستگاه های مبتنی بر کورتانا، می تواند وضعیت این بازار دوقطبی را بر هم زده و سهم آمازون را به مراتب کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی