ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید کنندگان برتر موبایل از سال 2019 به سیم کارت های ثابت eSIM روی می آورند

مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit می گوید سیم کارت های ثابت یا تعبیه شده (Embedded SIM) موسوم به eSIM از سال 2019 در بین تولیدکنندگان برتر موبایل جهان رواج خواهند یافت. این شرکت پیش بینی می کند ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit می گوید سیم کارت های ثابت یا تعبیه شده (Embedded SIM) موسوم به eSIM از سال 2019 در بین تولیدکنندگان برتر موبایل جهان رواج خواهند یافت. این شرکت پیش بینی می کند تعداد دستگاه هایی که تا سال 2021 با پشتیبانی از eSIM به فروش می رسند به 986 میلیون عدد خواهد رسید، رقمی که در سال 2016 برابر 108.9 میلیون گزارش شده.

IHS معتقد است توسعه این فناوری در آینده نزدیک به واسطه ارتباط «ماشین به ماشین» (M2M) و تبلت ها صورت می گیرد، اما از سال آینده به تدریج موبایل هایی با پشتیبانی از eSIM نیز روانه بازار خواهند شد. البته شروع کار بر عهده تولید کنندگان نه چندان نام آشنا قرار خواهد گرفت تا بستر لازم را برای رواج آن مهیا سازند.

به همین دلیل IHS پیش بینی می کند که سازندگان تراز اول جهانی از جمله سامسونگ، اپل و هوآوی با کمی تأخیر، از اوایل سال 2019 به این فناوری روی بیاورند و از آن به بعد شاهد رشد روزافزون eSIM ها خواهیم بود. این تکنولوژی در نهایت جایگزین سیم کارت های قابل تعویض کنونی خواهد شد.

لازم به ذکر است طبق گزارش مؤسسه فوق، رواج eSIM ها به معنای منسوخ شدن سیم کارت های کنونی نیست. این شرکت تحقیقاتی می گوید روند نزولی سیم کارت های قابل تعویض بسیار کند است و حتی تا سال 2021 بیش از 5.1 میلیارد دستگاه، یعنی معادل 83.9 درصد از بازار، به این نوع سیم کارت ها مجهز خواهند بود. این رقم در حال حاضر به 98 درصد می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Constantine
    Constantine | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

    یادش بخیر این پیشنهاد رو من شش هفت سال پیش تو سایت نارنجی دادم که چرا شرکت ها این کار رو نمیکنن. امیدوارم آقای هنرمند و باقی دوستان سایت نارنجی هرچه زودتر آزاد بشن. واقعا حیف و صدحیف

    • Sa Ra
      Sa Ra | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶

      واقعا دستگیری تیم نارنجی لکه ننگی ست بر دامن نظام حاکم فعلی.

  • Rza.H
    Rza.H | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    هوواوی هم شد سازنده تراز اول حالا سامسونگ ،سونی، یه حرفی، اپلو هم مییشه جا داد، ولی اخه هوااوی ،مملکته .....

    • jamalifar
      jamalifar | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

      اپلو هم میشه جاداد؟؟
      بدبخت عقده ای اپل اصن برترین تولید کننده ی موبایله
      چه قبول کنی چه نه
      سونی رو با اپل مقایسه میکنی؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی