ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نگاهی به خطوط تولید و مرکز تست چری در آستانه ورود تیگو 7 به بازار ایران

خودروسازان متعددی در کشور چین فعالیت می کنند که اکثر غریب به اتفاق نیز براساس قوانین این کشور با خودروسازان خارجی و بین المللی همکاری دارند اما در میان معدود خودروسازان مستقل چری با حمایت ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

خودروسازان متعددی در کشور چین فعالیت می کنند که اکثر غریب به اتفاق نیز براساس قوانین این کشور با خودروسازان خارجی و بین المللی همکاری دارند اما در میان معدود خودروسازان مستقل چری با حمایت دولت چین موفقیت قابل توجهی را در بازار های صادراتی بدست آورده است و این روزها بزرگترین صادر کننده صنعت خودروسازی چین محسوب می شود.

هرچند کشورهای جهان سوم و در حال توسعه در آمریکای لاتین، روسیه، ایران، مصر و الجزایر تاکنون مقصد اصلی خودروهای چینی بوده اند اما برنامه های این شرکت برای حضور در بازار های غربی بسیار جدی است و حتی عرضه خودروهایی با استانداردهای سخت گیرانه آمریکا در جهت حضور در بازار این کشور را نیز شامل می شود.

اگر در مورد سرعت تاخت و تاز چری در صنعت خودرو کوچکترین ابهامی دارید می توانید محصولات قدیمی این شرکت نظیر A15 یا نسل نخست X33 را با تازه ترین مدل های عرضه شده توسط چری مانند نسل تازه تیگو 7 مقایسه کنید که قرار است به زودی راهی بازار کشورمان شود و علاوه بر طراحی ظاهری و باطنی مناسب و ایمن به موتورهای توربوچاجر و گیربکس دوبل کلاچ مجهز است.

هرچند باید اذعان کرد که تکنولوژی بهای خاص خود را دارد و از همین رو خودروسازان چینی همگام با دستیابی به تکنولوژی های جدیدتر و کاهش فاصله نسبت به خودروسازان جهانی، ناچار به افزایش قیمت محصولات نیز شده اند.

برای مثال تیگو 7 با موتور توربو 157 اسب بخاری، کیسه های هوای جانبی، طیف وسیع سیستم های پایداری الکترونیکی و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته بین 130 الی 140 میلیون تومان قیمت خواهد داشت که رقم قابل توجهی نسبت به مدل های قبلی چری محسوب می شود اما همچنان نسبت به رقبای کره ای فاصله خود را حفظ کرده است.

با نگاهی به خطوط تولید چری در شهر وهوو می توان دریافت که علیرغم وجود نیروی کار ارزان قیمت در چین، نسبت به استفاده از خطوط تولید مکانیزه و رباتیک نیز توجه لازم به عمل آمده است.

در واقع می توان خطوط تولید محصولات چری در چین را نیمه رباتیک توصیف کرد و جالب آنکه با وجود دولتی بودن شرکت چری، درست بر خلاف ایران خودرو و سایپا از استفاده بیش از حد از نیروی انسانی در راستای اشتغال زایی نیز ممانعت به عمل آمده است.

رمز این پیشرفت سریع و طوفانی را باید در مرکز تحقیق و توسعه این شرکت جستجو کرد که زادگاه تکنولوژی های تازه چری برای محصولات آینده محسوب می شود.

البته چینی ها برخلاف مدیران ایرانی هیچ ادعایی مبنی بر بومی بودن تکنولوژی های و ایجاد صنعت خودرو ملی چین ندارند و با افتخار اذعان می کنند که بخش زیادی از دستاورد های خود را مدیون همکاری، مشارکت، خرید تکنولوژی و استخدام مدیران و مهندسان غربی هستند.

با این حال در کنار مرکز تحقیق و توسعه که بازدید و عکس برداری از آن برای خبرنگاران ممنوع اعلام شد، چری در تاسیسات خود در شهر وهوو چین یک مرکز تست بسیار بزرگ را نیز تدارک دیده است که بزرگترین مرکز تست در آسیا محسوب می شود.

طراحی یک مرکز تست تصادف جامع، شامل مسیر های تست تصادف مورب در کنار مسیر تست موانع و مسیر های مختلف رانندگی و سالن های مربوط به تست میزان نفوذ صدا به درون کابین و تست عایق کاری الکترومغناطیس از جمله نکات این مجموعه است.

در واقع این مجموعه آنچنان کامل و پیشرفته است که گاها به خودروسازان خارجی نیز اجاره داده می شود و سازمان تست ایمنی چین (C NCAP) بسیاری از تست های ایمنی خود را در تاسیسات چری انجام می دهد.

البته چری تنها خودروساز چینی ای نیست که مجموعه آزمایشگاه های مستقل به خود را دارد اما در مقام مقایسه می توان گفت که در کشورمان تاکنون حتی یک مجموعه حداقلی نیز توسط خودروسازان نیمه دولتی احداث نشده است و بدیهی است که تفاوت دست یابی به تکنولوژی های نو و پیشرفت در محصولات از چنین مسائلی نشات می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    احساس میکنم ک دارین برای مدیران خودرو تبلیغ میکنید

مطالب پیشنهادی