ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

واتس اپ بی سر و صدا فایل های پشتیبان iCloud را رمزنگاری می کند

سازندگان واتس اپ بی سر و صدا قابلیتی به آن اضافه کرده اند که می تواند فایل های پشتیبان تهیه شده در این پیام رسان را رمزنگاری کند. ظاهرا این گزینه ماه هاست که در ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

سازندگان واتس اپ بی سر و صدا قابلیتی به آن اضافه کرده اند که می تواند فایل های پشتیبان تهیه شده در این پیام رسان را رمزنگاری کند. ظاهرا این گزینه ماه هاست که در تنظیمات واتس اپ وجود داشته، اما زمانی رسانه ای شده که شرکتی به نام Oxygen Forensics قصد عبور از آن را داشته است.

روش انجام این رمزنگاری بسیار طولانیست و شامل دسترسی به سیم کارت و شماره تلفن می شود که واتس اپ از آن برای تأیید دستگاه و ساخت کلید رمزنگاری استفاده می کند. در این روش دیتای رمزنگاری شده واتس اپ از آی کلاد دانلود شده و پس از گذراندن فرآیند تأیید و با ساخته شدن کلید رمزنگاری، قفل آن شکسته می شود. مقامات قضایی می توانند از این روش برای دسترسی به اطلاعات یک حساب کاربری استفاده کنند. حتی اگر حساب واتس اپی به طور کامل حذف شده باشد، فایل های پشتیبان آن همچنان در فضای آی کلاد باقی می مانند.

واتس اپ می تواند فایل های پشتیبان تهیه شده در آی کلاد را رمزنگاری کند

تأمین امنیت فایل های پشتیبان در برابر تهدیدات اینترنتی از وظایف هر شرکت به شمار می رود، بنابراین این قسمت از کار تیم واتس اپ مشکلی ندارد. همچنین تیم واتس اپ همواره به خاطر محافظت از داده های کاربرانش در برابر نفوذ مقامات دولتی مشهور بوده و هرگز با آنان همکاری نداشته است. با این وجود به نظر می رسد که امکان نفوذ به فایل های پشتیبان آی کلاد وجود دارد.

بنابراین اگر بابت لو رفتن اطلاعات خود از آی کلاد نگران هستید، کافیست که گزینه ساخت پشتیبان در فضای ابری اپل را از تنظیمات واتس اپ غیر فعال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • hosss021
    hosss021 | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

    این سطح امنیت برای یک پیام رسان شک برانگیزه !

مطالب پیشنهادی